محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای‌شهر مطرح کرد:

لزوم مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری برای گروه‌های خاص

بررسی موضوع مناسب سازی فضاهای شهری و معابر برای جامعه شهری و به ویژه گروه‌های خاص از جمله معلولین و سایر گروه‌های توان خواه در دستور جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای‌شهر تهران قرار داشت.

لزوم مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری برای گروه‌های خاص
کد خبر: 294823
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در خصوص این جلسه گفت: از آنجایی که یکی از رویکردهای اولویت دار این کمیسیون و شورای پنجم رویکرد انسان محوری است، موضوع مناسب سازی فضاهای شهری اعم از معابر، پیاده راه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی، مترو، پارک‌ها و بوستان‌ها، اماکن عمومی و ساختمان‌های شهر تهران در اولویت جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این جلسه، کمیته شهرسازی گزارشی مفصل و مبسوط از مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه دادند. بر اساس این گزارش، برگزاری مستمر جلسات ستاد مناسب سازی شهرداری و مناطق 22 گانه، تدوین سیاست‌ها و ساز و کارهای مربوطه و نیز تدوین مکانیسم راهبری و نظارت، عملیاتی کردن سیاست‌ها و اقدامات اجرایی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و تمامی مناطق و معاونت‌های شهرداری پروژه‌های خود را در گستره شهر تهران آغاز کرده اند.

سالاری اضافه کرد: با توجه به سه برابر شدن بودجه این حوزه، ان شاء الله تا پایان سال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه مأموریتی خواهیم بود. مطالبه‌گری جامعه شهری و دیده بان ها در نهادینه کردن و عملیاتی شدن مناسب سازی در سطح شهر بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد که این کمیسیون نیازمند شکل گیری نظارت همگانی ومطالبه‌گری عمومی برای تحقق این مأموریت است.

سالاری همچنین با اشاره به تصمیم اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: این تصمیم مهم، محورهای متفاوتی با تصمیمات اتخاذ شده در گذشته دارد و این تغییر رویکرد نشانگر تجلی عینی قدرت جامعه مدنی اعم از تشکل‌های حرفه‌ای، آکادمیک، مدنی و مجموعه ذینفعان و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری بود.

سالاری ادامه داد: تأثیر پذیری متولیان تصمیم گیری در طرح توسعه دانشگاه تهران از جامعه مدنی را می‌توان به عنوان الگوی پایلوت به سایر حوزه‌ها در نظام تصمیم گیری کشور تسری و تعمیم داد.

وی همچنین این اتفاق را به عنوان نقطه عطفی در تحقق نظارت همگانی و نظارت دیده‌بان های شهری به مفهوم واقعی دانست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها