قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

فعالان سیاسی به دنبال تحقق گفت‌‌و‌گوی ملی هستند

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: فعالان سیاسی کشور به دنبال تحقق گفت‌‌و‌گوی ملی هستند و در همین راستا هم فراکسیون امید مجلس و افرادی از مجمع تشخیص گام‌های اساسی برداشته‌اند.

فعالان سیاسی به دنبال تحقق گفت‌‌و‌گوی ملی هستند
کد خبر: 294835
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۵:۲۷:۳۷

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گفت‌وگوی ملی را در مجلس نمایندگانی چون آقای مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی دنبال می‌کنند، در واقع فراکسیون امید کمیته‌ای در این خصوص ایجاد کرد و وی را عهده دار این کمیته کرد، آقای مازنی هم با برگزاری جلسات متعدد با مجموع احزاب، شاخص‌ها و فعالان سیاسی از همه طیف‌ها خواهان تحقق گفت و گوی ملی است.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه جریانات اخیر انعکاس اقدامات این کمیته را به تاخیر انداخت. فراکسیون امید مجلس هم راستا با افرادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال گفتگوی ملی هستند، در گذشته هم آقای خاتمی گفت‌وگوی ملی را تحت عنوان آشتی ملی در کشور دنبال کردند.

دی ماه 96 گفت‌وگوی ملی کلید خورد

وی افزود: در دی ماه 96 که در کشور شاهد حوادث و وقایع سیاسی بودیم، موضوع گفت‌وگوی ملی شکل گرفت تا جایی که احزاب مختلف با وزیر کشور و معاون سیاسی وی جلسات متعددی را تشکل دادند تا حوادث را کالبد شکافی کنند، در ایام انتخابات هم گفت‌وگوی ملی مورد توجه سیاسیون قرار می‌گیرد اما حوادث در کشور محور شکل‌گیری این مباحث است.

تقویت گفت‌وگوی ملی به جهت وضعیت تحریمی کشور

میرزایی نیکو خاطنشان کرد: در حال حاضر هم که تحریم‌ها تشدید شده، سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی از سوی آمریکا اعلام شد یا بحث برجام در کشور مطرح است، ایجاب می‌کند تا گفت‌وگوی ملی پررنگ‌تر شود. شورای عالی امنیت ملی هم تصمیمات جدی گرفته است؛ لذا سلایق سیاسی آمادگی گفت‌وگو با هم دارند.

گروه‌های سیاسی جهت هدایت مردم باید در جریان تصمیمات کلان کشور قرار بگیرند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر قرار به افزایش مذاکرات و اتخاذ تصمیمات جدی‌تر مانند خروج از برجام یا NPT هم است، ضمن برقراری گفت‌وگوی ملی این اطلاعات پیش زمینه‌ای باید در اختیار گروه‌های سیاسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و کشور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نظر گروه‌ها به تصمیم‌گیری کمک می‌کند، در صورت انسجام و وحدت بازخوردها هم تاثیرگذارتر می‌شود، در واقع گروه‌های سیاسی با گفت‌وگوی ملی می‌توانند جامعه را به سمت اهداف کلان هدایت کنند.

براساس این گزارش؛ محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که در راستای ایده گفتگوی ملی برای حل مسائل تاکنون با 7 یا 8 وزیر و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که در تصمیم‌گیری‌های دولت بسیار نقش آفرینند دیدار کرده‌ایم . همچنین با رئیس قوه قضاییه هم جلسه‌ای دو ساعته داشتیم و گفتیم تا نهاد ها برای حل مسائل همکاری نکنند کاری از پیش نمی‌رود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها