نهاوندیان:

تهاتر نفت با کالا یا ارز تفاوتی با یکدیگر ندارند/ مسیرهای‌ جدیدی برای تسویه حساب ارزی پیدا می‌کنیم

معاون اقتصادی دولت گفت: این که مبادلات با یورو، ارز سایر کشورها و یا تهاتر انجام شود در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت اثری ندارد زیرا ما به دنبال فائق آمدن بر مشکلاتی هستیم که آمریکا در سیستم بانکی بین المللی ایجاد کرده است.

تهاتر نفت با کالا یا ارز تفاوتی با یکدیگر ندارند/ مسیرهای‌ جدیدی برای تسویه حساب ارزی پیدا می‌کنیم
کد خبر: 294918
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۰۹:۳۵:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد نهاوندیان درباره احتمال تهاتر نفت با کالاهای اساسی، گفت: نیازهای وادراتی و امکانات صادراتی ما کاملاً معلوم است اینکه آیا این مبادله با ارز صورت گیرد یا طریق دیگری، بسته به همین امر است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: این‌که کالاها با چه ارزی مورد مبادله قرار گیرند و یا ساز و کار تهاتر انجام شود در نوع صادرات و واردات اثری ندارد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر ایران به ماشین آلاتی احتیاج پیدا کند می‌تواند برای واردات آن ارز بدهد و یا می‌تواند کالا بدهد، نحوه تسویه حساب اثری در تعیین کالایی که وارد و یا صادر می‌شود، ندارد.

نهاوندیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود این شیوه تهاتر به دلیل شرایط تحریمی است که به ایران تحمیل شده است،‌ گفت: آن چیزی را که توان صادراتش را داریم صادر و آن چیزی را هم که نیاز وارداتی داریم، وارد می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: لیست بلند بالایی از کالاها در سال جاری به دلیل شرایط کشور تهیه شده که ورودشان ممنوع است و به هیچ وجه نباید وارد شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: دولت کارهای بسیار زیادی در زمینه اقتصادی و مبادلات انجام داده و سیاست‌های تشویقی بسیاری در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: این که مبادلات با یورو، ارز سایر کشورها و یا تهاتر انجام شود در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت اثری ندارد زیرا ما به دنبال فائق آمدن بر مشکلاتی هستیم که آمریکا در سیستم بانکی بین المللی ایجاد کرده است.

نهاوندیان تاکید کرد: مطمئناً با این ساز و کارهای مختلفی که دولت در نظر گرفته است مسیرهای جدیدی برای تسویه حساب ارزی پیدا می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها