کد خبر: 294938
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۰۹:۵۸:۴۲
| |

محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی:

همواره از گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم/ به‌دنبال ایجاد جریان جدید یا جریان سوم نیستیم/ استراتژی انتخاباتی جمعیت پیشرفت و عدالت نهایی شده است/ امکان شکل‌گیری جریان سوم وجود ندارد

محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: همکاری و گفتمان با سایر احزاب اصولگرا وجود دارد و این حزب اساسا به دنبال ایجاد جریان جدید یا جریان سوم نیست و باید گفت به عنوان یک تشکیلات سیاسی با اعتقاد به ضرورت تغییر و نو شدن جریان انقلابی پا به عرصه گذاشته است.

همواره از گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم/ به‌دنبال ایجاد جریان جدید یا جریان سوم نیستیم/ استراتژی انتخاباتی جمعیت پیشرفت و عدالت نهایی شده است/ امکان شکل‌گیری جریان سوم وجود ندارد
کد خبر: 294938
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۰۹:۵۸:۴۲

اعتمادآنلاین| محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که حزب جمعیت پیشرفت و عدالت تاکنون در چه سطحی وارد مباحث انتخابات مجلس شده و ریاست کمیته انتخابات این حزب را چه کسی بر عهده دارد، بیان کرد: به طبع همانند سایر احزاب سیاسی، مدتی است جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی هم در مبحث انتخابات جلسات خود را به صورت منظم برگزار می‌کند. این حزب در این راستا استراتژی انتخاباتی خود را تهیه و نهایی کرده است که در زمان مشخص اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره مسئولیت کمیته انتخابات هم بررسی‌های لازم صورت گرفته و کمیته سیاسی جمعیت مسئولیت پیگیری انتخابات حزب را خواهد داشت. نکته مهم این است که در شرایط فعلی میزان نارضایتی مردم از دولت و به نوعی مجلس بالا و شاید بالاتر از دوره‌ها و سنوات گذشته است. به همین دلیل جمعیت، پیشرفت و عدالت با تکیه بر سه اصل «مردم‌باوری»، «اسلام ناب» و «نوگرایی» که شاخصه مهم نواصولگرایی است، در انتخابات به میدان خواهد آمد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت همچنین در پاسخ به این سوال که سطح همکاری این حزب با سایر احزاب اصولگرا را چگونه تعریف می‌کنید، به دنبال ائتلاف یا حرکت جبهه‌ای هستید و آیا در جلسات احزاب اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز شرکت می‌کنید، گفت: همکاری و گفتمان با سایر احزاب اصولگرا وجود دارد و این حزب اساسا به دنبال ایجاد جریان جدید یا «جریان سوم» نیست و باید گفت به عنوان یک تشکیلات سیاسی با اعتقاد به ضرورت تغییر و نو شدن جریان انقلابی پا به عرصه گذاشته است.

وی افزود: حزب متبوع ما همواره ارتباط خود را با سایر جریان‌های اصولگرایی حفظ خواهد کرد. جمعیت، پیشرفت و عدالت معتقد است با توجه به فضای دوقطبی در کشور، امکان شکل‌گیری جریان سوم وجود ندارد و هر اقدامی در این زمینه منجر به شکست خواهد شد.

پیرهادی در رابطه با اینکه پس از رونمایی از مانیفست «نواصولگرایی» دیگر کمتر از این مانیفست می‌شنویم هم گفت: به هیچ عنوان اینطور که می‌فرمایید نیست. همواره اعضای این حزب رویکردها و فعالیت‌های متعددی را در باب معرفی و شناخت نو‌اصولگرایی با رسانه‌های گوناگون داشته است.

وی تاکید کرد: اعضای این حزب با توجه به اصل «مردم گرایی» همواره سعی کرده‌اند ارتباط خود را به نحو احسن با مردم، رسانه‌ها و سایر جریان‌های سیاسی حفظ کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ارزیابی نشست‌های موسوم به «گفتگوی ملی» که میان جریان‌های سیاسی کشور در حال برگزاری است و محمدرضا باهنر هم اعلام کرده است که در آن حضور پیدا می‌کند، گفت: ما در مسیر اعتلای نقش و رضایتمندی مردم ، همواره از گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم.

وی افزود: متاسفانه همیشه سایرین بوده‌اند که به نوعی باب گفت‌وگو را بسته یا قهر کرده‌اند بنابراین اگر این گفت‌وگوها در راستای وحدت جریان‌های سیاسی برای منافع ملی باشد می‌توان آینده بهتری را برای احزاب پیش‌بینی کرد.

منیع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها