فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، مطرح کرد:

میز قرمز از مسئولان ایرانی و آمریکایی با هدف مدیریت تنش و نه مذاکره تشکیل شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: یک میز قرمز در قطر یا عراق از مسئولان ایرانی و آمریکایی با هدف مدیریت تنش و نه مذاکره تشکیل شود.

میز قرمز از مسئولان ایرانی و آمریکایی با هدف مدیریت تنش و نه مذاکره تشکیل شود
کد خبر: 294968
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۰:۲۹:۱۶

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح توئیت خود درباره تشکیل میز قرمز در عراق یا قطر جهت رفع تنش میان ایران و آمریکا، گفت: این پیشنهاد شخصی من است؛ البته افراد باید دقت داشته باشند که مدیریت تنش با مذاکره تفاوت دارد.

مدیریت تنش راهکار چالش ایران و آمریکا در دوران جنگ سرد

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شبیه چالش امروز ایران و آمریکا در دوران جنگ سرد در سطح گسترده‌تری وجود داشت، در آن زمان هم امکان مذاکره برای بهبود رابطه وجود نداشت اما سازوکارهایی برای مدیریت تنش بین طرفین جهت برقراری خط ارتباطی و تلفنی چیده شد.

بازیگران ثالثی به دنبال راه‌اندازی جنگ بین ایران و آمریکا هستند

وی افزود: متاسفانه بازیگران ثالثی برای افزایش چالش بین ایران و آمریکا عجله دارند در حالی که مقامات مسئول دو کشور اعلام کردند که هدفشان جنگ نیست، اما این بازیگران ثالث به شدت به دنبال راه‌اندازی جنگ و امنیتی کردن فضا هستند.

فلاحت‌پیشه معتقد است: دو طرف در این شرایط نیازمند مدیریت تنش هستند که با مذاکره متفاوت است، در مدیریت تنش دو طرف فضای بحرانی را بهبود می‌بخشند.

عراق و قطر به دنبال افزایش تنش ایران و آمریکا نیستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عراق یا قطر می‌توانند این میز قرمز را تشکیل دهند، گفت: این نیز نظر شخصی من است، زیرا در مدت اخیر مشخص شده که کشورهایی مانند عراق و قطر به دنبال افزایش تنش نیستند لذا دو طرف ایرانی و آمریکایی می‌توانند تنش را در این کشورها مدیریت کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها