کد خبر: 295009
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۱:۲۷:۳۴
| |

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر:

اعتیاد یا حمل موادمخدر در حج موجب بازداشت افراد می‌شود

محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه داشتن اعتیاد یا حمل مواد مخدر در ایام حج موجب بازداشت از سوی پلیس عربستان می‌شود، عنوان کرد: اعتیاد در عربستان جرم است و اگر از زائری با هر میزان مواد مخدر شناسایی شود، با وی طبق مقررات این کشور برخورد خواهد شد.

اعتیاد یا حمل موادمخدر در حج موجب بازداشت افراد می‌شود
کد خبر: 295009
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۱:۲۷:۳۴

اعتمادآنلاین| محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر روز شنبه در نشست خبری در آستانه مراسم حج تمتع و پیگیری مسائل مربوط به سلامتی زائران ایرانی بیت الله الحرام از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال 86 هزار و 500 نفر به عنوان زائران حج تمتع سال 98 به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: توانایی جسمی (95 درصد) زائران متقاضی برای اعزام به حج 98 انجام شده و آزمایش های غربالگری هم صورت گرفته است.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: نخستین گروه پزشکی هلال احمر به عربستان در سیزدهم تیر ماه، اعزام خواهند شد و برنامه ‌ریزی لازم برای حفظ و تامین سلامت زائران در حج 98 انجام شده و با توجه به تجربیات سال های قبل و خرید 85 درصد از داروهای مورد نیاز حج، مشکلی برای تأمین داروهای زائران وجود ندارد.


حلی ساز با اشاره به اینکه به ازای هر 300 زائر سرزمین وحی (هر 2 کاروان)، یک پزشک برای انجام معاینه و نظایر آن حضور دارد، گفت: این پزشکان از ابتدای آغاز عملیات حج تمتع همراه زائران بوده و با انجام معاینات پزشکی داخل کشور و بیان توصیه های لازم، از بیماری افراد حاضر در کاروان آگاهی کامل دارند.

ایجاد تونل سرد برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج


وی گفت: همچنین تونل های سرد برای ارتقای سلامت حجاج سرزمین وحی در موسم حج تمتع 98 با ظرفیتی بیشتر از سال های قبل ایجاد خواهند شد.


حلی ساز با اشاره به ایجاد تونل های سرد برای زائران حج تمتع اظهار داشت: امسال هم، مانند سال 97 برای سلامت حجاج و جلوگیری از گرمازدگی، تونل سرد ایجاد خواهیم کرد با این تفاوت که کیفیت آن در زمینه های مختلف ارتقا پیدا کرده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: تونل سرد دارای دو چادر است که تعداد زیادی کولر گازی برای کاهش دما در آن کارگزاری شده است تا زائران از دمای پایین این چادر استفاده کنند.


حلی ساز اظهار داشت: در موسم حج تمتع 98 سه مرکز درمانی در مدینه و چهار مرکز در مکه وجود دارد که اقدام به ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی سرزمین وحی خواهند کرد. علاوه بر آن، چندین مطب نیز در این شهرها در خدمت زائران خواهد بود و تلاش خواهیم کرد که از امکانات طرف سعودی برای درمان و در صورت نیاز جراحی استفاده کنیم.

شایع‌ترین بیماری‌هایی که حجاج را تهدید کند


وی در خصوص شایع‌ ترین بیماری‌ هایی که می‌تواند حجاج سرزمین وحی را در سال 98 تهدید کند، گفت: بیماری‌های ریوی، قلبی، اسکلتی و عضلانی جزو بیماری‌های شایع محسوب می‌شود و با توجه به گرمای هوا احتمال گرمازدگی زائران نیز وجود دارد که برابر آزمایش‌های ما 22 درصد زائران مبتلا به فشار خون، 14 درصد مبتلا به دیابت و پنج درصد مبتلا به بیماری‌های قلبی کنترل شده هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها