کد خبر: 295015
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۵:۵۵
| |

ساعی با اشاره به برکناری دسته جمعی مدیران دو یا چند شغله وزارت کار:

سایر وزارتخانه‌ها الگو بگیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تمجید از اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برکناری 38 نفر از دو یا چند شغله‌های مجموعه‌های تابعه وزارتخانه، عنوان کرد: کشور امروز به فکر و اندیشه‎های جدید نیاز دارد و خوب است همه وزارتخانه‌ها از این اقدام الگو بگیرند.

سایر وزارتخانه‌ها الگو بگیرند
کد خبر: 295015
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۵:۵۵

اعتمادآنلاین| زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بسته شدن پرونده مدیران دو و چند شغله‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه این وزارت خانه را گام مثبتی دانست و تصریح کرد: این اقدام قطعا در جهت به کارگیری نیروهای مستعد و جوان کمک حال است که مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون جوانان همواره بر آن تأکید داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یکی از معضلات امروز کشور را موضوع اشتغال دانست و گفت: چنین اقدامات مثبتی می‌تواند با توجه به نرخ بیکاری موجود در کشور، امیدوارکننده باشد و شرایط را برای استفاده از نیروهای خوش فکر جوان مهیا کند.

هدف قانون مجلس پایین آمدن سن مدیریتی بود نه ورود افراد جدید به سازمان‌ها

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری مصوبه مجلس مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان و همچنین منع به کارگیری افراد دو شغله در مجلس، اضافه کرد: آنچه در تصویب این قانون مد نظر نمایندگان مجلس بود، پایین آمدن سن مدیریتی در سازمان است و این نکته در جلساتی که در حضور رئیس جمهور برگزار شد نیز تأکید شد که هدف این قانون بهره گیری از نیروهای درون سازمان و پایین آمدن سن مدیریتی است نه ورود افراد جدید از بیرون به یک سازمان.

وی ادامه داد: در واقع با رعایت نظام اداری که در هر سازمان و نهاد و وزارتخانه‌ای وجود دارد می‌توان از افراد جوان در رده‌های بالای مدیریتی استفاده کرد و به عنوان نمونه فرد جوانی که مسئولیت رئیس اداره در نهادی دولتی دارد، تبدیل به مدیر کل و مدیرکل معاون شود؛ بنابراین ورود افراد جدید به داخل یک سازمان که شناختی به سازمان و وزارتخانه ندارد به روند کار ضربه می‌زند و این مسئله باید مورد دقت همگان قرار گیرد.

به کارگیری مدیران جوان اعتماد مردم را بازسازی می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: چنین اقداماتی می‎تواند موجب بازیابی و بازسازی اعتماد مردم به دولت شود و موجب بروز تحرک و نشاط در کنار عدالت و انصاف خواهد بود.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: بنابراین کشور ما نیاز به دمیدن نفس‌های تازه دارد و ما دچار مسئله قحط الرجال نشده‌ایم که بسیاری اصرار به دو یا چند شغله بودن دارد.

گفتنی است شریعتمداری در حساب توئیتری اش نوشت: با تکیه بر تعهد قبلی به مردم، با استعفای 38 نفر از دو یا چند شغله‌های مجموعه‌های تابعه وزارتخانه و طبق اعلام رسمی رئیسان صندوق ها، پرونده دوشغله‌ها (ماده 241)در وزارت کار بسته شد. از امروز هر فرد دوشغله ‌استعفا نداده باشد از هر دو شغل عزل و به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها