کد خبر: 295063
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

سهمیه طرح ترافیک معلولان در سال 98 کاهش پیدا کرد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد سهمیه طرح ترافیک معلولان در سال 98 کاهش پیدا کرد.

سهمیه طرح ترافیک معلولان در سال 98 کاهش پیدا کرد
کد خبر: 295063
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز (شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه) به منظور ارائه گزارش اقدامات سازمان بهزیستی کشور در سیل اخیر برگزار شد، در خصوص طرح ترافیک ویژه معلولاندر سال جدید بیان کرد: پلاک ویژه معلولان طبق روال گذشته بدون هیچ محدودیتی برای معلولان دارای شرایط صادر می‌شود، البته به معلولان خفیف از جمله ناشنوایان پلاک داده نمی‌شود.

وی افزود: در رابطه با سهمیه طرح ترافیک نیز سال گذشته به معلولان 360 سهمیه داده شد که امسال به 240 طرح کاهش پیدا کرد، البته این طرح‌ها روزانه شمار است و باید راهکاری را برای تقسیم این سهمیه بین معلولان فراهم کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: به معلولان تا 90 درصد نیز برای خرید طرح ترافیک تخفیف داده می‌شود.

نفریه تصریح کرد: همزمان با وقوع سیل اخیر، به سرعت در سازمان بهزبستی ستاد بحران تشکیل شد.

وی بیان کرد: در مناطق سیل زده 157 مرکز سازمان بهزیستی وجود داشت که از این تعداد 94 مرکز شبانه روزی و مابقی روزانه بودند که با وقوع سیل 3 مرکز جابجا شد.

نفریه در رابطه با ارسال اقلام و کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده گفت: 1800 کارتن لباس، 2400 مورد وسایل کمک‌توانبخشی مانند ویلچر و عصا، 950 مورد وسایل ضروری منزل در میان مددجویان توزیع شده و 16 هزار بازدید از مراکز روستایی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: به 28 هزار و 711 نفر کمک معیشت بین 500 هزار تا یک میلیون تومان پرداخت شده است که جمعا هزینه 20 میلیارد تومانی در بر داشته و 3 میلیارد تومان نیز کمک موردی به افراد پرداخت شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: 31 هزار و 644 معلول نیز درگیر سیل بودند.

نفریه در رابطه با بهره‌مندی معلولان از آزمون استخدامی دولت گفت: همان استفاده 3 درصدی کاملاً هماهنگ شده است و تا زمانی که ما این موضوع را تأیید نکنیم، جذب و استخدامی انجام نمی‌شود.

وی گفت: 2 تا 3 دستگاه سال گذشته متناسب رفتار نکردند و سختگیرانه عمل کردند که رفع شد و آنچه که انتظار داریم این نیست که مشکل استخدام معلولان با این آزمون برطرف شود، چرا که میزان استخدام‌ها پایین است و برای افراد معلول لیسانس به بالا امکان جذب فراهم است. در هر صورت اگر استخدامی بدون هماهنگی بهزیستی اتفاق افتد، استخدام‌ها ابطال می‌شود و باید حتماً با این سازمان هماهنگ باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها