کد خبر: 295079
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۳:۵۶:۳۹
| |

سفیر ترکیه:

موانع را بردارید تجار ما دوان دوان به ایران می آیند

دریا اورس سفیر ترکیه در ایران گفت: در صورتی که برخی موانعی که از سوی ایران اعمال می شود برطرف شود بازرگانان و سرمایه گذاران ترکیه با دست باز و دوان دوان به سمت ایران خواهند آمد.

موانع را بردارید تجار ما دوان دوان به ایران می آیند
کد خبر: 295079
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۳:۵۶:۳۹

اعتمادآنلاین| دریا اورس سفیر ترکیه در ایران روز شنبه در حاشیه دیدار با استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: موانع پیش روی سرمایه گذاران ترک که اغلب مربوط به مقررات ایران است باید رفع شود.


وی اظهارداشت: اکنون بازرگانان ترکیه به خوبی در ایران حضور دارند و در واحدهایی مانند پتروشیمی رازی و پارس حیات سرمایه گذاری کرده اند.


اورس یادآورشد: موانع موجود برای سرمایه گذاری ترک ها در ایران بیشتر مربوط به مقرراتی که است مانع تسهیل سرمایه گذاری در برخی از مسائل می شود.


سفیر ترکیه در ایران گفت: این مسائل توسط دو دولت به طور مرتب و منظم روی میز مذاکره و بررسی قرار دارد و تمامی درهای مذاکره و ملاقات باز است.


وی خاطرنشان کرد: تابستان یا پاییز امسال کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و ترکیه برگزار می شود و اعضا در مورد تمامی مشکلات موجود و راهکارهای رفع موانع صحبت می کنند.


اورس ادامه داد: اگر دو کشور بزرگ و نیرومند منطقه دست به دست هم دهند و کار را برای هم آسان کنند با استفاده از همه ظرفیت های دو کشور روابط تجاری و اقتصادی میان آنها از آنچه که اکنون هست بهتر خواهد شد.


سفیر ترکیه در ایران در خصوص افزایش شمار گردشگران ترک در ایران نیز گفت: ایجاد جذابیت از ایران برای گردشگران ترکیه ای به میزان معرفی ایران بر می گردد و وظیفه کشور میزبان است که بتواند به خوبی خود را معرفی کند و ترکیه برای شهروندان خود هیچ کشوری را منع یا توصیه نمی کند.


وی اضافه کرد: امسال ترکیه تدابیر لازم را برای استقبال از 50 میلیون مسافر و کسب درآمد 40 میلیون دلاری ارزی از آن آماده کرده است اما هیچ مانعی برای سفر و حضور شهروندان ترکیه ای در ایران نیز وجود ندارد.

آماده گسترش روابط اقتصادی هستیم


سفیر ترکیه در ایران در جریان دیدار با استاندار تهران نیز گفت: به عنوان سفارت ترکیه سعی داریم روابط میان دو کشور را در حد توان گسترش دهیم.
اروس با بیان اینکه روابط میان ایران و ترکیه بسیار قدیمی و دیرینه است افزود: این روابط با وجود تمامی فراز و نشیب ها امروز چنان گرم و مداوم است که دو کشور از نظر روابط اقتصادی، اجتماعی و علمی الگو محسوب می شوند.


وی یادآورشد: ما جدای از روابط اقتصادی، اهمیت خاصی برای روابط فرهنگی و اجتماعی مشترک قائلیم و سعی می کنیم کارهای ویژه ای را در این زمینه انجام دهیم.
اروس با بیان اینکه مردم ایران اهل هنر و فرهنگ هستند اظهارداشت: سعی می کنیم هر دو کشور همدیگر را به خوبی بشناسند.


سفیر ترکیه در ایران گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهای جهان و 24 ساعت زنده است و سعی می کنیم از این زیبایی پایتخت استفاده کنیم.


در این دیدار راههای توسعه روابط استان تهران با ترکیه در حضور استاندار تهران و معاون امور هماهنگی اقتصادی وی بررسی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها