کد خبر: 305109
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و خانواده دولت باید تکلیف شود/ دولت باید برای صرفه‌جویی برنامه منظم و خوبی تدارک ببیند/ اداره کشور بدون نفت در دستور کار مجلس است

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، تاکید کرد: مجلس برای اصلاح قوانین مزاحم در جهت توسعه کشور آمادگی لازم را دارد. البته دولت باید آغازگر باشد و اعلام کند کدام قوانین برای توسعه اقتصاد کشور مزاحمت ایجاد می‌کنند. دولت می‌تواند طی یک لایحه نسخ بسیاری از قوانین را به مجلس بفرستد.

صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و خانواده دولت باید تکلیف شود/ دولت باید برای صرفه‌جویی برنامه منظم و خوبی تدارک ببیند/ اداره کشور بدون نفت در دستور کار مجلس است
کد خبر: 305109
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های دولت در شرایط تحریم، گفت: در شرایط فعلی باید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را در دولت و خانواده دولت تکلیف کنیم، اما در حال حاضر از این مورد غافل هستیم. ندیده‌ام دولت بخشنامه‌ای کند که وزارتخانه‌ها، صرفه‌جویی کنید و برای مثال همایش برگزار نکنید؛ سفرهای خارجی را متوقف کنید و هزینه را کاهش دهید.

به گفته کاظمی، لازم است دولت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برنامه منظم و خوبی تدارک ببیند.

این نماینده مجلس با اشاره به کاهش اتکای بودجه به نفت، تاکید کرد: بحث دیگر اینکه ما نفت را کم یا بیش صادر می‌کنیم، اما از سال‌های گذشته هم مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که باید برای اقتصاد بدون نفت و اداره کشور بدون نفت برنامه‌ریزی کنیم. شاید مشکلاتی که در حال حاضر در بخش صادرات نفت داریم، از یک‌ جهت فرصتی باشد تا بتوانیم کشور را بدون نفت اداره کنیم.

کاظمی گفت: اداره کشور بدون نفت در دستور کار مجلس است و دولت با فرض صادرات کم نفت بودجه‌ای را پیش‌بینی کرده، آقای لاریجانی هم دستور داده‌اند که کمیسیون برنامه‌وبودجه در این زمینه‌ها وارد شود و با دعوت از سازمان برنامه این موضوع را پیگیری کند.

او با تاکید بر لزوم اصلاح و حذف قوانین مزاحم برای توسعه اقتصادی کشور، ادامه داد: مجلس برای اصلاح قوانین مزاحم در جهت توسعه کشور آمادگی لازم را دارد. البته دولت باید آغازگر باشد و اعلام کند که کدام قوانین برای توسعه اقتصاد کشور مزاحمت ایجاد می‌کنند. دولت می‌تواند طی یک لایحه نسخ بسیاری از قوانین را به مجلس بفرستد کمااینکه در اوایل دوره دهم این اتفاق افتاد.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: حتماً قوانینی داریم که توسعه اقتصادی کشور را با مشکل مواجه می‌کنند و لازم است که حذف شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها