موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

قطعا بیش از 40 درصد مردم زیر خط فقر هستند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می‌گوید که اگر خط فقر درآمد ماهیانه کمتر از 3 میلیون و 400 هزار تومان باشد، حدود 55 درصد خانوار‌های ایرانی زیر این خط هستند.

قطعا بیش از 40 درصد مردم زیر خط فقر هستند
کد خبر: 305141
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها مبنی بر اینکه 40 درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند، گفت: شاخص‌های مطرح برای محاسبه خط فقر درآمد‌های خانواده‌ها است که بر این اساس خانوار‌هایی که زیر 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارند زیر خط فقر هستند و با این احتساب حدود 40 درصد خانواده‌های ایرانی زیر خط فقر هستند، اما اگر مرکز پژوهش‌ها اعلام کرده که خانواده‌ها با درآمد کمتر از 3 میلیون و 400 هزار تومان درآمد زیر این خط هستند حدود 55 درصد خانوار‌ها کمتر این رقم درآمد دارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی با یارانه زندگی کرده و یا از طریق کمک‌های مستمری سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امرار معاش می‌کنند، افزود: با این وضعیت حتی عده‌ای شرایط آن را ندارند که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی قرار بگیرند چراکه این افراد برای اینکه تحت پوشش این نهاد‌ها قرار بگیرند باید بالای 60 سال سن داشته باشند یا از کار افتاده 100 درصد بوده و یا بی سرپرست و بدسرپرست باشند.

قطعا بیش از 40 درصد مردم زیر خط فقر هستند

وی با تاکید بر اینکه اگر وضعیت معیشتی مردم با درآمد 3 میلیون و 400 هزار تومان مقایسه شود قطعا بیش از 40 درصد زیر خط فقر هستند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند تنها راه نجات کشور رونق تولید است که با رونق آن اشتغال افزایش یافته و از این طریق بر درآمد مردم افزوده می‌شود و بدین صورت افرادی که زیر خط فقر هستند، از این وضعیت نجات می‌یابند.

بسیاری از افراد می‌گویند قبل از انقلاب ارزانی بوده و قیمت اجناس پایین بود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در آن زمان قدرت خرید مردم نیز کم بود

موسوی لارگانی، تاکید کرد: با رونق تولید شاهد کاهش تورم خواهیم بود که کاهش تورم و افزایش درآمد می‌تواند وضعیت اقتصادی خانوار‌ها را بهبود بخشیده و بسیاری از خانوار‌ها را از زیر خط فقر رها کند.

حتی فقیرترین افراد جامعه درآمدشان نسبت به پیش از انقلاب بیشتر شده است

وی با بیان اینکه سطح زندگی و توقع مردم تغییر اساسی و جدی کرده است، افزود: اگر بخواهیم سطح زندگی‌های کنونی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم حتی فقیرترین افراد جامعه نیز درآمدشان نسبت به پیش از انقلاب بیشتر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بسیاری از افراد می‌گویند قبل از انقلاب ارزانی بوده و قیمت اجناس پایین بود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در آن زمان قدرت خرید مردم نیز کم بود یعنی اگر هم اکنون که قیمت گوشت 80 هزار تومان بوده به 10 هزار تومان برسد، اما مردم توان خرید آن را نداشته باشند این کاهش قیمت نمی‌تواند تاثیر جدی در معیشت مردم داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته در یک حیاط مشترک 5 برادر و اعضای خانواده شان کنار یکدیگر زندگی می‌کردند، تصریح کرد: در حال حاضر پدر و پسر حاضر نیستند در دو طبقه مجزا از یکدیگر در یک ساختمان زندگی کنند و می‌گویند که نمی‌توانیم کنار هم زندگی کنیم، بنابراین با بالارفتن توقعات موضوع خط فقر نیز تغییر کرده است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها