مذاکرات روسیه و ونزوئلا برای حذف دلار از مبادلات

ونزوئلا و روسیه در حال مذاکره برای امضای قرارداد سواپ ارزی جدید هستند.

مذاکرات روسیه و ونزوئلا برای حذف دلار از مبادلات
کد خبر: 305152
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۶:۲۲:۵۹

اعتمادآنلاین| خورخه والرو، نماینده ونزوئلا در دفتر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس گفت کاراکاس در حال مذاکره با مسکو برای بررسی امکان استفاده از روبل در مبادلات دوجانبه و کنار گذاشتن دلار از تراکنش‌های مالی مربوط به دو کشور است. وی افزود برخی کشورها در حال بحث بر سر استفاده از ارز مجازی این کشور به نام پتروهستند که سال گذشته توسط نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور رونمایی شد.

کاراکاس ارزش پترو را به نفت گره زده است به گونه‌ای که هر پترو بهایی معادل یک بشکه نفت صادراتی ونزوئلا دارد. از تابستان سال گذشته مقامات ونزوئلا تصمیم گرفتند تا ارزش بولیوار، پول ملی این کشور را به پترو متصل کنند.

آمریکا تحریم‌های متعددی را علیه ونزوئلا اعمال کرده است که به موجب آنها دسترسی این کشور به نظام مالی دلاری در بسیاری از موارد غیر ممکن شده است. از سال گذشته ونزوئلا تصمیم گرفت در مبادلات بین‌المللی خود یورو را جایگزین دلار کند و به علاوه مذاکراتی با برخی خریداران عمده نفت ونزوئلا برای قراردادهای نفت در برابر کالا صورت گرفته است.

ونزوئلا اکنون دچار بدترین بحران اقتصادی تاریخ شده و صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده است نرخ تورم این کشور تا پایان امسال از 10 میلیون درصد نیز بگذرد. والرو در ادامه سخنان خود افزود که مسکو می‌خواهد در باز سازی ذخایر ارزی ونزوئلا کمک کند. وی هم چنین با انتقاد از اقدام آمریکا به تحریم نفت و مصادره دارایی‌های ونزوئلا گفت که چنین اقداماتی دارای پیامدهای منفی زیادی بر اقتصاد این کشور بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها