کد خبر: 305156
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۹:۵۰:۰۰
| |

جنگ تجاری چین و آمریکا شدت گرفت؟

چین در جنگ تجاری با آمریکا موضع تهاجمی‌تری گرفت و اعلام کرد ازسرگیری مذاکرات، تا زمانی که واشنگتن روند خود را عوض نکند، بی‌معنی است.

حجم ویدیو: 2.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49 دانلود ویدیو
کد خبر: 305156
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چین در جنگ تجاری با آمریکا موضع تهاجمی‌تری گرفت و اعلام کرد ازسرگیری مذاکرات، تا زمانی که واشنگتن روند خود را عوض نکند، بی‌معنی است.

جنگ تجاری آمریکا و چین از زمان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در 6 جولای 2018، برای اعمال 34 میلیارد دلار تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی و عمل متقابل چین در قبال کالاهای آمریکایی، آغاز شد.

مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هفته گذشته پس از اقدام پکن در وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه واردات کالاهای آمریکایی به بن‌بست خورد.

مقامات آمریکایی پکن را متهم کردند از وعده‌هایی که در جریان ماه‌ها مذاکره داده عقب نشسته است. طبق اعلام آنها دولت ترامپ به یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های چینی ضربه سنگینی زده است.

شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین: به دلیل اقداماتی که طرف آمریکایی در طول مشورت‌های تجاری قبلی میان دو کشور انجام داد، بر این باوریم که اگر قرار باشد مذاکرات معنی داشته باشد، باید صداقت نشان داده شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام جهان که هفته گذشته با چشم‌انداز دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین صعود کرده بود، دچار ریزش شده و یوان چین به پایین‌ترین حد پنج ماه اخیرش در برابر دلار آمریکا رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها