کد خبر: 305166
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

بعد از مکالمه تلفنی پمپئو با بن‌سلمان؛

عادل الجبیر: دنبال جنگ در منطقه نیستیم

بعد از مکالمه تلفنی مایک پمپئو با محمد بن سلمان، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، از عدم تمایل عربستان برای جنگ سخن گفت.

عادل الجبیر: دنبال جنگ در منطقه نیستیم
کد خبر: 305166
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از مکالمه تلفنی مایک پمپئو با محمد بن سلمان، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، از عدم تمایل عربستان برای جنگ سخن گفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در حالی که رسانه‌های غربی از انتظار ترامپ برای تماس ایران سخن می‌گویند، خبرگزاری عربستان اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با ولیعهد عربستان (که در پروتکل‌های دیپلماتیک مقامی به مراتب بالاتر از او محسوب می‌شود) با او درباره آخرین تحولات منطقه خلیج‌فارس گفت‌وگو کرد.

در این تماس که شامگاه شنبه برقرار شد، آخرین تحولات و اقدامات آمریکا در منطقه خلیج‌فارس مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، اعلام کرد ریاض قصدی برای جنگ ندارد، اما به هر نوع تجاوزی واکنش نشان خواهد داد.

الجبیر در نشست مطبوعاتی خود، که در ساعات اولیه بامداد امروز، یکشنبه (دقایقی بعد از پایان گفت‌وگوی تلفنی پمپئو و بن سلمان)، انجام شد، با تکرار ادعاهای خود در مورد جمهوری اسلامی ایران افزود عربستان به دنبال جنگ در منطقه نیست.

گفتنی است پادشاه عربستان هم شامگاه شنبه از کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج‌فارس برای دو اجلاس جداگانه فوق‌العاده جهت بررسی آخرین تحولات منطقه بعد از حمله به نفت‌کش‌ها در فجیره و تلمبه‌خانه‌های انتقال نفت در عربستان دعوت کرد.

این نشست قرار است 30 می (11 روز دیگر) برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها