احمدی به فینال تکواندوی قهرمانی جهان راه یافت

تکواندوکار وزن منهای 63 کیلوگرم ایران با شایستگی به فینال رقابت های قهرمانی جهان در انگلیس راه یافت.

احمدی به فینال تکواندوی قهرمانی جهان راه یافت
کد خبر: 305187
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۰۹:۰۷:۳۴

اعتمادآنلاین| بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان از روز چهارشنبه با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در شهر «منچستر» انگلیس آغاز و پنج روز ادامه خواهد داشت.


روز شنبه مبارزات اوزان منهای 63 و منهای 80 کیلوگرم مردان و منهای 53 و منهای 67 کیلوگرم زنان پیگیری ‌شد که سروش احمدی، مهران برخورداری و کمیا همتی نمایندگان کشورمان بودند.


در وزن منهای 63 کیلوگرم مردان «سروش احمدی» ابتدا «کریستوفر صباغ» از لبنان و سپس «احمد مبارک» عربستانی را با اختلاف 20 امتیاز شکست داد.


وی سپس «ابراهیم زرمان» دارنده مدال برنز آسیا از اندونزی را با اقتدار شکست داد و به یک چهارم نهایی قدم گذاشت و برابر «جواد آقایف» از جمهوری آذربایجان نیز 22 بر 14 پیروز شد تا ضمن صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.


تکواندوکار کشورمان در مرحله نیمه نهایی برابر «جواد آچاب» قهرمان جهان از بلژیک با ارائه مبارزه ای هوشمندانه با برتری 6 بر 3 دست یافت تا فردا شب (یکشنبه) برای کسب مدال طلا با حریفی از چین روی شیاپچانگ برود.


در دیگر رقابت های امروز و در وزن منهای 80 کیلوگرم «مهران برخورداری» در گام اول «اوریل آدریانو» از مکزیک را 22 بر 13 برد و در ادامه مقابل «طاهر گولش» دارنده 2 مدال طلا و برنز جهان از آلمان قرار گرفت و حرفی برای گفتن نداشت و با قبول شکست 29 بر 16 از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن منهای 67 کیلوگرم زنان «کیمیا همتی» مقابل «کاردید آکوستا» از کوبا در مبارزه ای نفس گیر به برتری 5 بر 3 دست یافت و در ادامه برابر «لارن ویلیامز» قهرمان اروپا از انگلیس 31 بر 15 پیروز شد.


همتی در یک هشتم نهایی نتیجه را 21 بر 8 مقابل «فریدا عزیزوف» از جمهوری آذربایجان واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.


تیم ایران در روزهای گذشته به یک مدال نقره (مهلا مومن زاده) و یک مدال برنز (آرمین هادی پور) دست یافت.


در پایان این مسابقات به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2020 تعلق می‌گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها