سرپرست سازمان مالیاتی:

سهم شهرداری‌ها از مالیات و عوارض به 4 درصد افزایش یافت

سرپرست سازمان مالیات از افزایش سهم شهرداری‎ها از مالیات و عوارض ارزش افزوده خبر داد و گفت: در لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، محدودیتی در نظام بودجه شهرداری‌ ها ایجاد نشده است.

سهم شهرداری‌ها از مالیات و عوارض به 4 درصد افزایش یافت
کد خبر: 305311
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۱:۵۶:۴۲

اعتمادآنلاین| محمد قاسم پناهی با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر ایجاد محدودیت در میزان و نحوه توزیع سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور و کاهش درآمدهای آنان از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نسبت به قانون موجود، اظهار داشت: در مورد لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و در قالب مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نه تنها محدودیتی در نظام بودجه شهرداری‌ها از این بابت ایجاد نشده، بلکه درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قالب مصوبه مذکور افزایش قابل ملاحظه‎ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از محل منابع مالیات و عوارض کالا و خدمات عمومی، سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، 3 درصد از 9 درصد نرخ عمومی و سهم آنان از مالیات و عوارض ارزش افزوده بنزین و سوخت هواپیما، 10 درصد از 30 درصد نرخ آن است، که به موجب ماده 38 مصوبه مزبور و پس از کسر یک واحد درصد سهم سلامت از 9 درصد نرخ عمومی مقرر شد است، باقی مانده به نسبت مساوی به عنوان سهم درآمد عمومی و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع گردد.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بدین ترتیب سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از 3 درصد نرخ عمومی به 4 درصد و سهم از عوارض بنزین و سوخت هواپیما نیز از 10 درصد به 15 درصد در گزارش کمیسیون اقتصادی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در رابطه با نحوه توزیع عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به موجب قانون فعلی، عوارض وصولی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی واریز می‌شود و این وجوه مستقیماً بر اساس جمعیت شهرها و روستاها بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

پناهی خاطرنشان کرد: طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعد از اینکه به حساب رابط سازمان (تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی) واریز شد، به نسبت جمعیت شهرها و روستاها بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود. بنابراین هیچ تغییری در نحوه توزیع نیز صورت نگرفته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها