کد خبر: 305327
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۲:۳۵:۱۰
| |

واشنگتن‌پست:

تنش با ایران از اعتبار سیاست خارجی ترامپ کاسته است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با بررسی سیاست‌های کاخ سفید در خصوص ایران نوشت: سیاست‌های آمریکا باعث کاهش اعتبار سیاست خارجی ترامپ و کاهش گزینه‌ها شده است.

تنش با ایران از اعتبار سیاست خارجی ترامپ کاسته است
کد خبر: 305327
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۲:۳۵:۱۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمانی که به قدرت رسیده، بارها از تهدید به‌کارگیری نیروی نظامی علیه کشورها عقب نشینی کرده است.

واشنگتن‌پست در گزارشی به بررسی سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران و سیاست‌های کاخ سفید در این زمینه پرداخته است.

در حالی که ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های آمریکایی عازم خلیج فارس شدند و برخی گزارش‌ها حاکی از استقرار 120 هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه است اما ترامپ به سرعت به این گزارش‌ها واکنش نشان داد و تاکید کرد که وی تنها به دنبال گفت‌وگو با ایران است.

ترامپ تاکید کرد: هیچگونه ناهماهنگی در دولت او در قبال ایران وجود ندارد اما تصویر ناهماهنگی به‌وجود آمده از دولت او می‌تواند مفید باشد.

او روز جمعه در توئیتی نوشته بود: دست‌کم ایران نمی‌داند چه فکری بکند که در برهه کنونی ممکن است چیز خوبی باشد.

اما ترامپ در حالی نیمه دوم ریاست جمهوری خود را می‌گذراند که موضوعات اصلی سیاست خارجی آمریکا همچنان بدون حل باقی مانده و اعتبار ترامپ خدشه دار شده و گزینه‌هایی که برای او باقی مانده کاهش یافته‌اند.

«جان آلترمن» مدیر برنامه خاورمیانه در مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک معتقد است: اعتبار چیز سختی است که یک رئیس جمهور آن را نگه می‌دارد. اگر شما تهدیدی می‌کنید و پس از آن مردم به این نتیجه می‌رسند که شما قصد ندارید این تهدید را پیگیری کند و اگر به دنبال انجام واکنشی باشید اما هیچ واکنشی نشان ندهید، گزینه‌هایی که برای شما می‌ماند این است که یا تهدید بزرگتری کنید یا آنکه حرکت در این مسیر را متوقف کنید.

دولت آمریکا معتقد است که ایران در حال حاضر درگیر تحریم‌های ویرانگر بوده و درآمدهای نفتی این کشور به صورت موثری کاهش یافته و به سقوط سیاسی و اقتصادی نزدیک شده است اما ایران موفقیت خود را در توسعه قدرت خود از طریق عراق، سوریه و لبنان استحکام بخشیده است.

ترامپ به تعهدات خود در کارزار انتخاباتی خود عمل کرده و چندین توافق بین‌المللی را لغو کرده و آن چیزی را که توافق‌های بین‌المللی ناعادلانه توصیف می‌کرد ویران کرد و رفتار تضعیف شده آمریکا با اسرائیل و عربستان سعودی را بهبود بخشید.

اما به نظر می‌رسد تمایل و خواسته او برای عقب‌نشینی از جنگ‌های پرهزینه و جلوگیری از وارد شدن به جنگ جدید در تضاد با اظهارات تندی است که از سوی او و معاونانش به‌خصوص بولتون و پمپئو مطرح می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها