رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران:

صلیب سرخ 400 هزار یورو به هلال احمر تخصیص داد

مارک آخرمان، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران عنوان کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مبلغ 100هزار یورو را به جمعیت هلال احمر ایران اهداء و مبلغ 300هزار یوروی دیگر را نیز برای پاسخگویی به مشکلات ناشی از سیلابهای اخیر تخصیص داده است.

صلیب سرخ 400 هزار یورو به هلال احمر تخصیص داد
کد خبر: 305381
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۴:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مارک آخرمان، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، در نشست رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ریاست جمعیت هلال احمر ایران، تایید کرد که کمیته بین المللی صلیب سرخ طی هفته‌های آتی بر حمایت مالی خود از جمعیت هلال احمر ایران خواهد افزود.


وی با بیان اینکه بار دیگر با مردم سیل‌زده ابراز همدردی و همبستگی می‌کنیم، گفت: مأموریت صرفاً بشردوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ عبارت است از حمایت و حفاظت از زندگی و کرامت قربانیان مخاصمات مسلحانه و کمک رسانی به آنها؛ با این حال در زمان بلایای طبیعی کمیته بین المللی صلیب سرخ به عنوان یکی از اعضای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر تا سرحد امکان از دیگر اعضای نهضت، از جمله جمعیت‌های ملی و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پشتیبانی می کند.


آخرمان با تقدیر از عملیات امداد و نجاتِ جمعیت هلال احمر ایران گفت: کمیته بین المللی صلیب سرخ کمی پس از آغاز سیل برای ارائه توان فنی که در ایران در رابطه با خدمات بازپیوند خانواده (RFL) و آموزش خطرات مین (MRE) در اختیار دارد، به مقامات ایرانی اعلام آمادگی کرد که در فاز اول، مبلغ 100هزار یورو را به جمعیت هلال احمر اهدا کرده و 300هزار یوروی دیگر هم برای کمک به مردم سیل زده در فاز دوم تخصیص داده است که در هفته‌های آتی تحویل خواهد شد.


براساس اعلام دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران، با توافق صورت گرفته، مبالغ اهدایی برای تأمین اقلام اضطراری شامل چادر، پتو و وسائل آشپزی به منظور توزیع بین کسانی که بیشترین صدمات را از جاری شدن سیل در ایران دیده‌اند در نظر گرفته شده است. این مبلغ همچنین برای پر کردن مجدد انبارهای جمعیت هلال احمر برای عملیات آتی به کار خواهد رفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها