کد خبر: 305391
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۴:۳۸:۰۰
| |

توضیحات پلیس فتا درباره چرایی افزایش سایت‌های جعلی

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره چرایی افزایش فعالیت سایت‌های جعلی در روزهای اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات پلیس فتا درباره چرایی افزایش سایت‌های جعلی
کد خبر: 305391
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره چرایی افزایش پیامک‌های کلاهبرداری با برخی مضامین مانند کارت سوخت، سهمیه‌بندی بنزین، یارانه و ... در روزهای اخیر گفت: با توجه به اقدامات پلیس فتا و همچنین اقدامات بانک مرکزی مبنی بر راه‌اندازی سامانه یا سیستم رمز اینترنتی یکبار مصرف موسوم به otp قطعا بخش اعظم کلاهبرداری‌ها در این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به استفاده از رمز یکبار مصرف در هر تراکنش در بانکداری الکترونیک ادامه داد: قطعا ارائه این خدمات باعث می شود عملا دست مجرمان از حساب‌های مالی کوتاه شود، از همین رو کلاهبرداران با آگاهی از ارائه این خدمات طرح‌های کلاهبرداری از طریق فیشینگ را بیشتر کرده و تلاش می‌کنند با سرعت بیشتری به حسابهای مردم دسترسی پیدا کند از همین رو اقدام به ارسال پیامک با عناوین مختلف می‌کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا خاطرنشان کرد: هموطنان باید بدانند که هیچ دستگاه و سازمان دولتی برای ارائه خدمات به مردم از آنها رمز دوم کارت بانکی و دیگر اطلاعات مربوط به حساب آنها نمی‌خواهند، لذا در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی در ابتدا به سایت رسمی آن سازمان مراجعه کرده و تحقیقات لازم را انجام دهند و به پیامک‌هایی که با عناوین مختلف از جمله سهمیه بندی بنزین، یارانه و ... توجه نکنند و حتما درخصوص آن تحقیقات لازم را انجام دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها