کد خبر: 305479
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

تحلیلگر آمریکایی خطاب به ترامپ:

بولتون و عربستان را نادیده بگیر

یک تحلیلگر آمریکایی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست با نادیده گرفتن بولتون و عربستان، اجازه ورود آمریکا را به یک جنگ پرهزینه و از پیش شکست‌خورده ندهد.

بولتون و عربستان را نادیده بگیر
کد خبر: 305479
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک تحلیلگر آمریکایی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست با نادیده گرفتن بولتون و عربستان اجازه ورود آمریکا را به یک جنگ پرهزینه و از پیش شکست‌خورده ندهد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «برایان برنکر»، تحلیلگر سیاسی آمریکایی، طی نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ رئیس‌جهور کشورش- که در پایگاه اطلاع‌رسانی «اوپس لینس» منتشر شد- نوشت: تجربه جنگ در کشورهای عراق و افغانستان ثابت می‌کند هیچ موفقیتی در جنگ با ایران نخواهیم داشت. ایالات متحده هزینه‌های چند تریلیون دلاری خواهد داشت، هزاران نفر از نیروهایش را هم از دست خواهد داد، اما هیچ نتیجه‌ای به دست نخواهد آورد.

این تحلیلگر تاکید کرد: اگر حمله ایالات متحده به عراق نبود، داعشی هم وجود نداشت. این جنگ فاجعه‌ای بود که نیازی نداشت پیش آید. امروز نیز افراطیون جنگ‌طلبی همانند جون بولتون دولت شما را باز به سوی چنین امری سوق می‌دهند، اما تقابل با ایران در مقایسه با جنگ شکست‌خورده در عراق، هزینه‌های جانی و مالی بسیار بیشتری در پی خواهد داشت.

او خطاب به رئیس‌جمهور کشورش افزود: سناریوی از پیش شکست‌خورده شما علیه ایران خونین‌تر از جنگ با طالبان و نیز رژیم صدام حسین در عراق خواهد بود، زیرا ارتش ایران و سپاه پاسداران قدرتمندتر از این دو هستند و به طور حتم تلفات سنگین‌تری را موجب خواهند شد.

این تحلیلگر آمریکایی در پایان نوشت: جز تعداد بسیار کمی از نئومحافظه‌کاران و دشمنان ایران همچون عربستان، کسی مایل به جنگ نیست. پس به آنها اجازه نده تو را در جنگی که ملت آمریکا خواهان آن نیست، گرفتار کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها