کد خبر: 305482
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

دوئل ترامپ و فیک‌نیوزهای آمریکایی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی را در خصوص اختلاف نظر در درون کاخ سفید، به خصوص درباره ایران، به تندی رد کرد و این گزارش‌ها را «مزخرف‌گویی» خواند.

حجم ویدیو: 2.21M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 305482
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۲۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی را در خصوص اختلاف نظر در درون کاخ سفید، به خصوص درباره ایران، به تندی رد کرد و این گزارش‌ها را «مزخرف‌گویی» خواند.

ترامپ 15 ماه مه در توییتی نوشت: واشنگتن‌پستِ فیک‌نیوز و نیویورک‌تایمزِ فیک‌نیوزتر گزارش‌هایی درباره نبردهای داخلی در ارتباط با سیاست نیرومند من در خاورمیانه منتشر می‌کنند. هیچ نبرد داخلی‌ای در کار نیست.

او در توییتی دیگر در 17 ماه مه (27 اردیبهشت) از نحوه پوشش خبری درباره‌ تشدید تنش با ایران انتقاد کرد و نوشت: رسانه‌های فیک‌‌نیوز با اخبار دروغ و به شدت نادرست درباره موضوع ایران به کشورمان صدمه می‌زنند. گزارش‌های آنها فریبکارانه، با منابع ساختگی و خطرناک است.

روزنامه واشنگتن‌پست که از قدیمی‌ترین روزنامه‌های این شهر به‌ شمار می‌آید، در سال 1877 شروع به کار کرد و خانواده گراهام بیش از 80 سال صاحب آن بود. رسوایی واترگیت در میان سال‌های 1972-1975 توسط این روزنامه برملا شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز متعلق به شرکت نیویورک‌تایمز است که مالکیت 18 روزنامه دیگر را نیز در اختیار دارد. این روزنامه از سال 1896 در مالکیت خانواده سالزبرگر بوده است. اعتبار و نفوذ روزنامه نیویورک‌تایمز در آمریکا به حدی است که از آن به عنوان «منبع ملی» یاد می‌شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره سردرگم شدن ایران، به دلیل شایعات رسانه‌های آمریکایی، اعلام کرد تناقض در صحبت‌های آمریکایی‌ها به خوبی نشان می‌دهد چه کسی نمی‌داند باید چه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها