کد خبر: 305487
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

طبق طرح نحوه تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها

مسئولان مجری حق ممانعت از برگزاری تجمعات بدون دلیل قانع کننده را ندارند/ برگزارکنندگان اجتماعات 7 روز قبل، مجوز درخواست کنند

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس با بیان پایان یافتن بررسی کلیات و جزییات طرح نحوه تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها در این کمیسیون گفت: طبق این طرح برگزارکنندگان تجمعات 7 روز قبل از برگزاری تجمع باید از فرمانداری مجوز درخواست کنند.

مسئولان مجری حق ممانعت از برگزاری تجمعات بدون دلیل قانع کننده را ندارند/ برگزارکنندگان اجتماعات 7 روز قبل، مجوز درخواست کنند
کد خبر: 305487
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی درباره نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، بیان کرد: جزئیات طرح نحوه تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: این طرح با 20 ماده از سوی تعدادی از نمایندگان ارائه شده بود که کلیات آن پیشتر در کمیسیون به تصویب رسیده بود و امروز مواد 4 تا 20 آن هم تصویب شد.


نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس این طرح قوانین مرتبط با تشکیل تجمعات و راهپمایی‌ها توسط گروه های صنفی، احزاب و تشکل ها، به شکل قانون جامع تدوین شد و وزارت کشور و فرمانداری ها مجری اجرای طرح شدند.


سلیمی با اشاره به بخشی از مفاد این طرح گفت: در بخشی از این طرح آمده برگزارکنندگان اجتماعات باید حداقل 7 روز قبل از برگزاری، فرمانداری منطقه خود را از جزئیات درخواست مجوز مطلع سازند و فرمانداران و رؤسای شورای تأمین استان و شهرستان اجازه دارند در صورت تشخیص مخل امنیت و مغایر با مبانی اسلام بودن، مانع از انجام راهپیمایی شوند.


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور کشور خاطرنشان کرد: هر کدام از مسئولان مجری این قانون حق ممانعت از برگزاری تجمعات بدون دلیل قانع کننده و یا خلاف مواد قانونی را ندارند؛ درغیراین صورت به مدت یک تا 3 سال از خدمات دولتی محروم می شوند و از دیگر سو، برگزارکنندگان هم اگر بدون مجوز اقدام به تجمع و راهپیمایی کنند، 3 تا 5 ماه امکان برگزاری تجمعات را ندارند.


وی گفت: بررسی این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور پایان یافته و به اداره قوانین برای اعمال اصلاحات و سپس برای تصویب به صحن علنی مجلس می رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها