کد خبر: 305493
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۱:۰۰
| |

ترامپ در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز:

دنبال جنگ نیستم + ویدئو

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد قصدی برای جنگ با ایران ندارد، اما تحریم‌ها علیه تهران اثربخش بوده‌اند.

دنبال جنگ نیستم + ویدئو
کد خبر: 305493
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد قصد جنگ با ایران را ندارد، اما تحریم‌هایش علیه تهران اثربخش بوده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز در گفت‌وگویی با فاکس‌نیوز اعلام کرد به دنبال جنگ با ایران نیست، اما نه ایران هسته‌ای می‌خواهد، نه اینکه ایران بتواند آمریکا را تهدید کند.

او در ادامه ادعاهای خود افزود: نمی‌خواهم آنها تسلیحات هسته‎ای داشته باشند تا تهدیدی برای ما باشند. درباره آنچه که در منطقه می‌گذرد؛ من کسی نیستم که خواهان جنگ باشد اما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که ایران سلاح هسته‎ای داشته باشد. اما چنانچه بخواهم بجنگم؛ اهل تهاجم اقتصادی خواهم بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‎جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از آنچه که در منطقه و در رابطه با ایران می‌گذرد، چیست، مدعی شد: ایران برای سال‌های متوالی مشکل‌آفرین بوده است. کافی است برگردید و به همه درگیری‌هایی که آنها موجب شده‌اند، نگاه کنید. توافقی هم که باراک اوباما با آنها به دست آورد؛ یک نمایش وحشت بود (!) این توافق یک میلیارد و 800 میلیون دلار پول نقد در اختیار ایران قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد:به موجب این توافق، 1/8 میلیارد دلار پول نقد به آنها پرداخت شد. این یک کار فاجعه‌بار بود. ما حق بازرسی نداریم. ما از حق بازرسی خوب محروم بودیم. ما از اینکه برای بازرسی از برخی سایت های مهم همچون سایت های نظامی اجازه داده نمی شود، نگران هستیم.


ترامپ با بیان اینکه در آغاز ریاست جمهوری خود به پنتاگون رفته است و در آنجا 14 تا 15 سایت در خاورمیانه به من نشان دادند که مشکل داشت، افزود: هر یک از این مناطق به وسیله ایران تحریک شده بود. این فاجعه بود، ایران بسیار قوی بود.


او اعلام کرد: من به توافق هسته‌ای ایران پایان دادم. من تنها می خواهم که آنها سلاح اتمی نداشته باشند تا نتوانند تهدیدی برای ما باشند. جنگ به اقتصاد و مردم آسیب می‌رساند.


رئیس‌جمهوری آمریکا به کره‌شمالی اشاره کرد و گفت بعد از دیدار نخست ما در سنگاپور، دیدم که کیم آماده توافق است. از آن زمان تاکنون هیچ آزمایش موشکی انجام نداده است. اجازه دهید ببینیم که چه پیش خواهد آمد.


ترامپ افزود: من نمی‌توانم اجازه دهم ایران سلاح اتمی داشته باشد. الان نزدیک به 19 سال است که درگیر جنگ هستیم. شما مجتمع‌های صنعتی نظامی دارید که علاقه دارند جنگ باشد. ما 100 درصد مناطق را از سیطره خلافت داعش آزاد کردیم و می خواهم که نیروهایمان به خانه بازگردند.


او ادامه داد: اما شما در اینجا کسانی را دارید که نمی خواهند خارج شوند. شما افرادی را دارید که به دنبال جنگ هستند، نه من نمی‌خواهم بجنگم. شما موقعیتی همچون ایران را دارید که نمی‌توانید به آنها اجازه دهید سلاح اتمی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها