کد خبر: 305514
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۴۲:۰۰
| |

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران:

تعطیلی ساختمان‌های ناایمن موجب بحران اشتغال می‌شود

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تعطیلی ساختمان‌های ناایمن که در آن مشاغل فعال هستند، موجب بحران اشتغال می‌شود.

تعطیلی ساختمان‌های ناایمن موجب بحران اشتغال می‌شود
کد خبر: 305514
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نسبت به رفع خطر از پاساژ شقایق در خیابان ظهیرالاسلام که سیمکشی برق آن بسیار فرسوده است اقدامی نشده است، گفت: اماکن ناایمن در سطح تهران زیاد هستند و از لحاظ ضریب ریسک هم تعداد آن‌ها بالاست و دارای درجات مختلفی از ناایمنی هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فعالیت‌های متعددی در شهر تهران جاری است و افراد زیادی در سطح شهر کار می‌کنند، گفت: اولین نکته این است که مردم خودشان بیشترین حساسیت را به محلی که در آن کار می‌کنند داشته باشند و تا آن مکان کاملا ایمن نشده با حضور در آنجا برای شهروندان ایجاد نگرانی نکنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اماکن فرسوده هستند و مکان‌هایی هم که در سال‌های دور ساخته شده‌اند در این دوره ایمنی خود را از دست داده‌اند، گفت: این اماکن امروزه به بنا‌هایی ناایمن تبدیل شده‌اند و باید نسبت به رفع خطر از آن‌ها اقدام کرد.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی و شهرداری‌های مناطق امکانات زیادی ندارند که بتوانند تک تک پلاک‌ها را مورد بررسی قرار دهند، گفت: در این شرایط شهروندان باید موارد ناایمن را گزارش کنند تا آتش نشانی اخطار‌های لازم را بدهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانی نسبت به شناسایی مکان‌هایی که ضریب ریسک آن‌ها مختلف است اقدام کرده، گفت: تاکنون بیش از 10 هزار واحد شناسایی شده و آتش نشانی شروع به صدور اخطاریه برای آن‌ها کرده است و آن‌ها هم ملزم به اجرای دستورالعمل‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه رفع خطر بستگی به نوع ساختمان و آیتم‌های ناایمن کننده آن دارد، ادامه داد: در بسیاری از این ساختمان‌ها افرادی مشغول به کار هستند و از لحاظ شرایط اجتماعی اقتضا نمی‌کنند که اقدام به تعطیلی این ساختمان‌ها کنیم، زیرا که موجب بحران اجتماعی و اشتغال می‌شود و تأکید دادستانی هم این است که این کار فاز به فاز انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها