کد خبر: 305605
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۰:۴۸:۰۴
| |

جزئیات هجدهمین دوره جایزه صادق هدایت اعلام شد

هجدهمین دوره جایزه صادق هدایت کاملا مستقل برگزار می‌شود، ارسال آثار تا اول مهر زمان دارد، در مرحله نهایی تنها یک اثر برگزیده می‎شود و اسامی داوران روز اختتامیه مشخص خواهد شد.

جزئیات هجدهمین دوره جایزه صادق هدایت اعلام شد
کد خبر: 305605
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۰:۴۸:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ جهانگیر هدایت که مسئولیت برگزاری این جایزه را بر عهده دارد گفت: مهلت پذیرش آثار برای جایزه صادق هدایت تا اول مهر خواهد بود، در مرحله اول دو گروه داوری به بررسی آثار می‌پردازند و 30 اثر را انتخاب خواهند کرد. در مرحله دوم، 10 اثر داستانی برگزیده خواهد شد که در نهایت یک نفر به مقام نخست می‌رسد و سه داستان برگزیده خواهیم داشت.


او افزود: جایزه نفر برگزیده تندیس صادق هدایت و پول نقد و جایزه سه نفر برگزیده لوح تقدیر خواهد بود.


جهانگیر هدایت، درباره اسامی داوران این جایزه توضیح داد: اسامی داوران تا پایان داوری و روز اختتامیه اعلام نخواهد شد، زیرا در روند برگزاری عادلانه این جایزه اختلال ایجاد می‌شود و ممکن است داوران از طرف شرکت‌کنندگان دچار مشکلاتی شوند.


او به تاریخچه این جایزه اشاره کرد و ادامه داد: امسال هجدهمین سال است که جایزه صادق هدایت توسط بنیاد صادق هدایت برگزار می‌شود و ما به هیچ موسسه، ناشر، شخص حقیقی یا حقوقی داخل یا خارج از کشور اجازه دخالت، مشارکت یا حمایت از این جایزه را نمی‌دهیم.


بنیانگذار موسسه هدایت بیان کرد: همه هزینه‌های این جایزه از ابتدا تا انتها بر عهده خانواده هدایت بوده و ساخت تندیس، لوح‌ها، جوایز، برگزاری برنامه‌ها و دیگر موضوعات مرتبط با آن از سرمایه بنیاد صادق هدایت تامین می‌شود.


او گفت: اختتامیه این جایزه مطابق هر سال در روز تولد صادق هدایت، یعنی 28 بهمن 1398 برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در هجدهمین دوره جایزه صادق هدایت


هر نویسنده می‌تواند فقط یک داستان کوتاه منتشرنشده خود را برای شرکت در مسابقه ارسال کند. داستان ارسالی نباید از هزار کلمه کمتر و از چهارهزار کلمه بیشتر باشد و به دو روش قابل ارسال است: ارسال به ایمیل دفتر هدایت jahangirhedayat@gmail.com و ارسال به صندوق پستی 365-19585 به نام دفتر هدایت.


داستان‌هایی که با پست ارسال می‌شوند باید روی صفحه به صورت تایپ‌شده و در چهار نسخه فرستاده شوند.


نویسندگانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند باید تا تعیین برندگان و انتخاب داستان‌ها برای چاپ در مجموعه آثار برگزیده، از درج داستان ارسالی خود در کتاب‌ها، نشریات و سایت‌های اینترنتی یا ارسال برای مسابقه داستان‌نویسی دیگر خودداری کنند. در غیر اینصورت داستان فرستاده‌شده در مسابقه شرکت داده نمی‌شود و نویسنده از شرکت در مسابقه محروم خواهد شد.


نویسندگان داستان‌ها باید شماره تلفن تماس، آدرس کامل پستی، تلفن همراه و ایمیل خود را همراه داستان ارسالی به صندوق پستی یا ایمیل دفتر هدایت اعلام کنند و در صورت تغییر، مراتب را به دفتر هدایت اطلاع دهند. داستان‌هایی که فاقد اطلاعات یادشده باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.


ارسال داستان برای این مسابقه به این معنی است که نویسنده در صورت انتخاب، رضایت خود را برای چاپ داستان ارسالی در مجموعه داستان‌های برگزیده اعلام داشته است و دفتر هدایت مجاز به ویرایش داستان‌هاست. داستان‌های ارسالی مسترد نخواهد شد.


داستانک، داستان بدون عنوان یا نام نویسنده یا با نام مستعار نویسنده مطلقا پذیرفته نمی‌شود. کلیه علاقمندان و فارسی‌زبانان از کشورهای همسایه و دیگر کشورها می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.


دفتر صادق هدایت با همکاری مؤسسات ادبی خارج یا داخل کشور مجموعه بهترین داستان‌های مسابقه را چاپ و منتشر می‌کند.

جایزه صادق هدایت، از سال 1381، هر سال به داستان‌های کوتاه منتشر نشده در زمینه ادبیات داستانی به زبان فارسی، داده می‌شود.


صادق هدایت (1281 تا 1330) نویسنده، مترجم و داستان نویس ایرانی همراه با محمدعلی جمالزاده و بزرگ علوی عنوان پدر داستان‌نویسی نوین ایرانی را برخود دارد. رمان بوف کور یکی از آثار اوست که به زبان های زیادی ترجمه و منتشر شد و به شناخت ادبیات معاصر ایران در سطح جهانی کمک کرد.


جایزه صادق هدایت از سال 1381 اعطا می شود، این جایزه از زمان آغاز کار تا سال 1385 توسط بنیاد هدایت و نشر سخن داده می شد و از آن پس مستقل توسط بنیاد هدایت برگزار می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها