کد خبر: 305628
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از عملکرد تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جهانی منچستر؛

تغییر نسلی که جواب نداد

هرچند تیم ملی تکواندو و مربیان آن تلاش کرده‌اند با تغییر نسل تکواندوی ایران را دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردانند، اما در عمل این اتفاق رخ نداده است.

تغییر نسلی که جواب نداد
کد خبر: 305628
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دوازدهمین حضور تکواندوی ایران در مسابقات جهانی منچستر بدترین نتیجه سال‌های اخیر این رشته ورزشی بود. تیم ملی تکواندوی ایران که سابقه قهرمانی و نایب‌قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، چند سالی است که دچار افت شده. تغییر کادر فنی تیم ملی هم تاثیری در بهتر شدن شرایط این رشته ورزشی نداشته است. فدراسیون تکواندو سال‌هاست درگیر مشکلات مدیریتی است و درگیری تعدادی از ملی‌پوشان، مثل محمدباقر معتمد با رئیس فدراسیون، گواهی بر این مدعاست.

هرچند تیم ملی تکواندو و مربیان آن تلاش کرده‌اند با تغییر نسل، تکواندوی ایران را دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردانند، اما در عمل این اتفاق رخ نداده است. ایران استعدادهای فراوانی در رشته‌های رزمی دارد، تکواندو هم از این قاعده مستثنی نیست و برای بهتر شدن شرایط تیم ملی مربیان ایرانی باید با دانش روز آشنایی بیشتری پیدا کنند.

یک اتفاق خوب در منچستر

گرچه تکواندوی ایران در این دوره از مسابقات نتیجه خوبی کسب نکرد، اما یک اتفاق خوب برای ورزش ایران رخ داد و آن هم معرفی یک ستاره جدید در تکواندوی ایران بود. مهلا مومن‌زاده، تکواندوکار 17 ساله ایرانی، توانست با درخشش در این رقابت‌ها مدال نقره وزن 47- کیلوگرم را از آن خود کند.

سارا خوش‌جمال فکری، مربی تکواندو، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، عملکرد دختران تکواندوکار ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «بچه‌ها تمام توان‌شان را در این بازی‌ها به کار بردند و نتایج خوبی به دست آوردند. خوشبختانه مهلا مومن‌زاده به مدال نقره این رقابت‌ها رسید و توانست عملکرد خوبی از خودش به‌ جای بگذارد. هرچند من اعتقاد دارم برخی از بازیکنان تیم ملی می‌توانستند نتایج بهتری کسب کنند، اما در مجموع نتیجه خوبی در این دوره از بازی‌ها به دست آوردیم.»

این مربی تکواندو درباره مدال نقره مهلا مومن‌زاده و جوی که بعد از کسب این مدال در جامعه ورزشی ایران به وجود آمده، گفت: «بچه‌هایی که از تیم نوجوانان و جوانان به تیم ملی بزرگسالان آمده‌اند بسیار عالی کار کردند و توانستند تمام توان‌شان را به اجرا بگذارند. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره‌ کنم این است که باید تلاش کنیم شرایط را برای افرادی مانند مهلا مومن‌زاده آسان کنیم. نباید با دادن القاب خاص، مانند تاریخ‌ساز شدن یا بانوی تاریخ‌ساز کشور، آنها را تحت‌ فشار قرار دهیم. متاسفانه هر زمانی که لقبی به یک ورزشکار داده‌ایم او را دچار مشکل کرده‌ایم.»

رقابت‌های جهانی منچستر به پایان رسید و تیم ملی هم نتایج خوبی در این مسابقه‌ها کسب نکرد، اما این پایان کار تکواندوی ایران نیست. مسابقات انتخابی المپیک و رقابت‌های المپیک 2020 توکیو پیش روی ورزش ایران است و تیم ملی تکواندوی ایران هم باید تلاش کند مثل دوره‌های گذشته نتایج خوبی کسب کند. بدون تردید تکواندو یکی از امیدهای ایران در المپیک توکیو برای کسب مدال است.

فدراسیون با اهالی تکواندو مشورت کند

مربیان تیم ملی و مدیران فدراسیون باید تلاش کنند تکواندوی ایران را دوباره به‌ روزهای خوب گذشته بازگردانند. مهدی بی‌باک، قهرمان اسبق جهان و مربی سابق تیم ملی تکواندو، هرچند علاقه‌ای به مصاحبه در رابطه با ناکامی ایران در رقابت‌های منچستر نداشت، اما تنها راه نجات تکواندوی ایران از این شرایط را برگزاری نشستی بین فدراسیون با اهالی تکواندو دانست و به اعتمادآنلاین گفت: «فدراسیون تکواندو باید سعی کند نظر همه اهالی تکواندو را بشنود. در این صورت است که می‌شود آینده‌ای روشن برای این رشته ورزشی در کشور متصور بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها