محمدرضا عارف، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

معلم باید در فضای با نشاط و امیدوارکننده تربیت شود

نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات‌رییسه دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارش رییس و معاونان دانشگاه و اعلام حمایت اعضای کمیسیون از دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی که ماموریت تربیت معلم کشور را بر عهده دارد، برگزار شد.

معلم باید در فضای با نشاط و امیدوارکننده تربیت شود
کد خبر: 305648
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۲:۰۶:۰۱

اعتمادآنلاین| محمد رضا عارف رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فلسفه شکل گیری دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم با نگاه ویژه و مدیریت متمرکز، گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که ریاست هیات امناء ان رییس جمهور است و این پیام روشنی برای دستگاه های اجرایی، استادان و دانشجویان این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه ها دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و مهمترین مزیت آن نیروی انسانی است، افزود: با اتکاء به نیروی انسانی است که توانستیم در راستای حاکمیت ارزش ها و تحقق آرمان های انقلاب گام برداریم.

عارف با اشاره به 7 توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: نخستین توصیه توجه به علم و فناوری بود، پایه علم و فناوری نیروی انسانی و جهت گیری های اقتصادی به اتکاء تولید علم است.

وی علم و فناوری را سمت و سوی توسعه و پیشرفت کشور دانست که مسئولیت آن بر عهده دانشگاه ها است و گفت: رکن اصلی تربیت نیروی انسانی به معنای عام معلم است، مهمترین بخش عمر یک نوجوان و جوان درمدارس می گذرد و از معلم الگوگیری می کند، که نشان از نقش بسزای معلم و مسئولیت سنگین آنان دارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کار دانشگاه فرهنگیان کاری ارزشمند و سنگین است که حتی با دانشگاه های دیگر که مسئولیت تربیت نیروی انسانی دارند قابل مقایس نیست، اظهار کرد: شما معلمانی را که پایه اصلی حاکمیت ارزش ها هستند تربیت می‌کنید، معلمانی که عهده دار تربیت آینده سازان کشور و حاکمیت فرهنگ اسلامی هستند.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سندی ارزشمند برشمرد که بنا است از طریق دانشگاه فرهنگیان تحقق یابد و تصریح کرد: باید مهمترین راهبرد دانشگاه برنامه ریزی برای اجرایی شدن این سند باشد و دانشگاه فرهنگیان از طریق تربیت معلمانی که بتوانند عهده دار اجرایی شدن این سند باشند تحقق آن را هدایت می کند.

عارف با اظهار نگرانی نسبت به افت علوم پایه در مدارس خاطرنشان کرد: اجرایی شدن ارتقاء علوم پایه به عهده دانشگاه فرهنگیان است که مدیریت یکپارچه و متمرکز تربیت معلم را برعهده دارد.

وی با تاکید برتوجه و اولویت مسائل، ارتقاء کیفی، فراهم کردن امکانات و فضاهای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان افزود: همواره بر جذب بهترین دانشجویان در تعلیم و تربیت تاکید داریم که باید با سازو کار تشویقی و ایجاد انگیزه بالا فرصت خوبی برای جذب نیرو شایسته فراهم شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلم باید در فضای شاد و امیدوارکننده تربیت شود، گفت: شغل معلم نباید در کنار شغل های دیگر دیده شود، باید افراد عاشق معلمی و با انگیزه بالا تربیت کنیم تا خواسته های معنوی و ارزشی را تامین کنند و با عشق سرکلاس بروند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها