کد خبر: 305685
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۳:۱۹:۲۱
| |

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس:

به هیچ وجه از مدیریت مجلس رضایت ندارم

نماینده مهریز و بافق در مجلس گفت: گرانی‌های افسار گسیخته مردم را تحت فشار قرار داده است. هزینه اداره زندگی از یک میلیون به دو میلیون تومان افزایش یافته است.

به هیچ وجه از مدیریت مجلس رضایت ندارم
کد خبر: 305685
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۳:۱۹:۲۱

اعتمادآنلاین| محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور جلسه امروز (دوشنبه) مجلس گفت: همه اذعان داریم و بارها بیان کرده و می‌نالیم که مجلس ضعیف عمل می‌کند. عده‌ای ضعف مجلس را ناشی از برخی رد صلاحیت‌ها می‌دانند و عده‌ای دیگر نگاه منطقه‌ای و محلی نمایندگان به جای نگاه ملی را عامل ضعف می‌دانند که البته بی‌تاثیر هم نیست اما یک مسئله مهم و اساسی را نباید فراموش کرد که فرمان لوکوموتیو مجلس در دست هیات رییسه است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: لازمه اقتدار هیات رییسه مجلس عمل به آیین‌نامه اجرایی مجلس است. اهمیت این مسئله تا حدی است که هیات رییسه باید برای اجرای آن قسم بخورند. متاسفانه احساس می شود آیین‌نامه به نحو شایسته اجرا نمی‌شود و به این ترتیب هیات رییسه به مرور ضعیف شده و ضعف هیات رییسه موجب ضعف مجلس شده است و مجلس ضعیف هم دستگاه‌ها و کشور را ضعیف می‌کند. باید کار از بالا درست شود. باید کار را از خودمان شروع کنیم. پیشنهاد می‌کنم هیات رییسه جدید مجلس براساس رفاقت، لبخند و تعارف شکل نگیرد بلکه کسانی انتخاب شوند که به آیین‌نامه داخلی مجلس التزام عملی دارند.

وی در عین حال هیات رییسه فعلی مجلس را توانمند و شایسته عضویت در هیات رییسه جدید در دوره چهارم مجلس دانست.

نماینده مهریز و بافق در مجلس متذکر شد: خدا می‌داند که به هیچ وجه از عملکرد و مدیریت مجلس که نوعی از مدیریت کشور است، رضایت ندارم. یا باید تعهد دهند که مسیر را تغییر می‌دهند و یا دیگرانی انتخاب شوند که جایگاه مجلس را ارتقاء می‌دهند.

صباغیان اجرا نشدن مصوبه افزایش 400 هزار تومانی به اضافه تا 10 درصدی حقوق‌ها در 1398 را نمونه ضعف عملکردی مجلس برشمرد و افزود: مجلس قانون تصویب می‌کند و اما دولت قانون را طبق نظر خودش اجرا می‌کند. 70 درصد برنامه ششم توسعه اجرا نشده است. اِعمال ماده 234 مشخص نیست. امروز مجلس، مجلس واقعی نیست چون هیات رییسه اقتدار نشان نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در بخش دیگری از نطقش، گفت: گرانی‌های افسار گسیخته مردم را تحت فشار قرار داده است. هزینه اداره زندگی از یک میلیون به دو میلیون تومان افزایش یافته است. افرادی که یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند چگونه زندگی کنند؟ مردم مشکل دارند و نظارت هم بر بازار انجام نمی‌شود. روی یک جعبه دارو 2700 تومان درج شده اما روی جعبه مهر اصلاح می‌زنند «3400 تومان» ولی 4000 تومان می‌فروشند. چه کسی نظارت دارد؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها