کد خبر: 305706
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۴:۱۶:۱۷
| |

اولین خودرویی که از کویر صحرا گذشت + تصاویر

سیتروئن «گلدن اسکرب» اولین خودرویی بود که از کویر صحرا عبور کرد و حالا تقریبا 100 سال پس از آن روزها سیتروئن شبیه به آن خودرو را دوباره ساخته است.

اولین خودرویی که از کویر صحرا گذشت + تصاویر
کد خبر: 305706
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۴:۱۶:۱۷

اعتمادآنلاین| ساخت این سازه از سال 2016 آغاز شده است و بیش از 160 دانش‌آموز، دانشجو و 40 استاد در فرآیند ساخت آن مشارکت داشته‌اند.

این سازه به ماهیت قدیمی گلدن اسکرب وفادار مانده است. دو چرخ در جلو و مجموع چرخ‌هایی در عقب نیز از همان سیتروئن قدیمی الگوبرداری شده است.

چرخ‌های بخش عقب کوچکتر و پرتعدادتر هستند. فلسفه این چرخ‌ها، حرکت بهتر میان شن و ماسه است. فضای کابین نیز برای دو نفر و به سبک خودروهای قدیمی همان زمان طراحی شده است.

«لیندا جکسن» مدیر اجرایی سیتروئن در این خصوص گفت: در سالگرد صدسالگی برند سیتروئن، بازسازی گلدن اسکرب به مرحله جدیدی خواهد رسید.

گلدن اسکرب

او افزود: بازسازی این خودرو نه تنها پروژه‌ آموزشی قدرتمندی برای بخش‌های آموزشی سیتروئن محسوب می‌شود، بلکه بهترین راه برای قدردانی از آندره سیتروئن بنیان‌گذار این برند است.

گلدن اسکرب در زمان خود خودروی پیشرفته‌ای محسوب می‌شد. طول این خودرو به 3.65 متر، عرضش 1.4 و ارتفاعش به 1.68 متر ثبت شده است؛ این خودرو حدود 800 کیلومتر وزن داشت.

گلدن اسکرب

خودرو از یک موتور 1452 سی‌سی، 4 سیلندر خطی و 20 اسب‌بخاری با 2100 دور در ثانیه و گیربکس 3 سرعته بهره می‌برد.

گلدن اسکرب

سیتروئن این خودرو را در ماه ژوئن و در رویدادی ویژه به نمایش درخواهد آورد.

منبع: عصرایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها