کد خبر: 305758
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۵:۴۷:۴۶
| |

یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد:

محتکرین بزرگ ترین عامل رکود در بازار مسکن/ باید تکلیف واحدهای بلا استفاده روشن شود

یک کارشناس بازار مسکن گفت: احتکار و دپوی واحد مسکونی بزرگ‌ترین عامل گرانی در بازار مسکن در کلان شهر‌ها است و باید هرچه سریع‌تر این افراد شناسایی و به کار آن‌ها رسیدگی شود.

محتکرین بزرگ ترین عامل رکود در بازار مسکن/ باید تکلیف واحدهای بلا استفاده روشن شود
کد خبر: 305758
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۵:۴۷:۴۶

اعتمادآنلاین| احمد سرحدی در خصوص بهترین روش وام دهی در بازار مسکن اظهار کرد: ارایه تسهیلات در حوزه مسکن در دو بخش ساخت و ساز و خرید خانه صورت می‌گیرد که از نظر کارشناسان بازار مسکن، ارایه وام به خریداران مسکن تاثیر بیشتری در رونق این بازار خواهد داشت.

وی در رابطه با تخصیص وام به بخش ساخت وساز مسکن افزود: بر خلاف تصورات برخی از مردم وام‌هایی که به عوامل ساخت وساز داده می‌شود، نه تنها به کاهش قیمت تمام شده‌ی مسکن کمک نمی کند بلکه باعث افزایش قیمت و تشنج در بازار می شود.

این کارشناس بازار مسکن در ادامه افزود: تسهیلاتی که به بخش ساخت و ساز داده می‌شود تعداد واحد مسکونی را در بازار زیاد می کند و دست خریداران را باز می گذارد، اما هم اکنون در کشور مشکل کمبود مسکن نداریم و با افزایش ساخت وساز نه تنها بازار رونق نمی‌گیرد، بلکه حجم نقدینگی در این بازار افزایش چشم گیری خواهد داشت.

سرحدی در خصوص تاثیر تقویت تقاضا در بازار مسکن گفت: تقویت تقاضا در بازار مسکن یکی از موثر‌ترین اقداماتی است که می‌تواند بازار مسکن را رونق دهد و راه خریدار را برای خرید خانه هموار سازد که برای تقویت تقاضا در بازار مسکن باید تسهیلات کارآمد با حداقل باز پرداخت را به خریداران این حوزه ارایه داد.

وی در ادامه افزود: شناسایی مالکان واحد‌های خالی در کشور و مجبور کردن آن‌ها به فروش یا اجاره واحد‌های خود یکی از اقداماتی است که تقاضا را در بازار مسکن تقویت خواهد کرد و بازار را تا حد قابل توجهی از رکود خارج می‌کند.

این کارشناس بازار مسکن خاطر نشان کرد: دولت باید شرایطی را برای فعالان بازار مسکن در نظر بگیرد که این افراد یا مجبور به استفاده از واحد خود شوند یا در ازای احتکار واحد مسکونی، مبالغی را تحت عنوان مالیات یا جریمه پرداخت کنند که دولت این مبالغ را صرف تقویت قدرت خرید مردم کند.

سرحدی متذکر شد: همان گونه که باید جریمه‌هایی برای این گونه افراد در نظر گرفت، از طرف دیگر باید طرح‌های تشویقی برای سازندگان نیز در منظور شود از جمله این مشوق‌ها می‌توان به معاف از مالیات یا کاهش نرخ‌های بازپرداخت وام اشاره کرد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها