کد خبر: 305783
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

تحلیلگر روزنامه الجمهوریه لبنان:

برخلاف آرزوی برخی ترامپ عقب‌نشینی کرد

به اعتقاد یک تحلیلگر لبنانی، رئیس‌جمهور آمریکا در بحران جاری در منطقه، با گامی که به عقب برداشت، برخی از طرف‌ها را در منطقه از خود ناامید کرد.

برخلاف آرزوی برخی ترامپ عقب‌نشینی کرد
کد خبر: 305783
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد یک تحلیلگر لبنانی، رئیس‌جمهور آمریکا در بحران جاری در منطقه، با گامی که به عقب برداشت، برخی از طرف‌ها را در منطقه از خود ناامید کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، «جونی منیر» تحلیلگر روزنامه الجمهوریه لبنان طی یادداشتی اعلام کرد: ترامپ با گامی که به عقب برداشت، در کنار تغییر لهجه‌اش که در آن به شکل شفافی از عدم تمایل به درگیری نظامی با ایران سخن گفت، با این اقدام «برخلاف انتظارات برخی‌» عمل کرد.

به اعتقاد این نویسنده، ترامپ عامدانه گفت‌وگوی خود با «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، را در مورد عدم تمایل به جنگ در اختیار رسانه‌ها قرار داد تا به نوعی پیام مثبتی برای تهران ارسال کرده باشد .

این نویسنده همچنین بر این باور است که ارتش آمریکا نیز مخالف هر نوع درگیری است زیرا ایران توانمندی رسیدن به مواضع نظامی آمریکا در تمامی منطقه خاورمیانه را دارد، در حالی که هر نوع اقدامی می‌تواند مشکل بزرگی برای تامین انرژی در جهان پدید آورد و منجر به بالا رفتن دیوانه‌وار قیمت‌های نفت شود. در کنار آن نباید از آغاز مجدد حرکت سیل مهاجران به سوی اروپا هم غافل ماند، پس این اقدام ترامپ بسیار پرهزینه خواهد بود.

در بخش دیگری از این تحلیل با استناد به ارزیابی صورت‌گرفته توسط سازمان سیا آمده است: از دید سازمان سیا، خاورمیانه منطقه‌ای با شن‌های روان است و بهتر است آمریکا در آن غرق نشود.

تحلیل ارائه‌شده سازمان سیا از مانورهای نظامی و تصاویر منتشرشده از توان نظامی ایران که تسلیم ترامپ شده، بر این مساله تاکید می‌کند که تمامی این پیام‌ها جنبه دفاعی دارند.

به اعتقاد نویسنده، همین موضوع نیز سبب ازسرگیری تجاوزات اسرائیل به سوریه شده است به ویژه که یدیعوت احارانوت طی گزارشی فاش کرد آغاز مجدد حملات اسرائیل علیه اهدافی در سوریه بیشتر بیانگر اطمینان تل‌آویو از کاهش تشنج در منطقه است تا افزایش آن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها