واکنش مهماندوست به نتیجه تیم ملی تکواندو در منچستر

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان با بیان اینکه فدراسیون تکواندو دیر برای گرفتن ویزای اعضای تیم اقدام کرد، گفت: نتایج کسب شده ارتباطی با بحث ویزا نداشت.

واکنش مهماندوست به نتیجه تیم ملی تکواندو در منچستر
کد خبر: 305800
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۸:۰۹:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضا مهماندوست درباره ارزیابی خود از سطح کیفی رقابت‌های قهرمانی جهان 2019 در منچستر انگلیس، اظهار کرد: بدلیل در پیش بودن رقابت‌های المپیک و امتیاز بالای این رقابت‌ها در رنکینگ تکواندوکاران، تمامی چهره‌های مطرح جهان با آمادگی بالا پا به این رقابت‌ها گذاشتند و تعداد زیادی از عنوان‌داران نیز در بخش مردان و زنان با شکست برابر رقبایشان حذف شدند که همین امر نشان دهنده سطح کیفی بالای این مسابقات بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان درباره کسب مدال طلای میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی برای تیم آذربایجان برای دومین دوره پیاپی که باعث شد تیم مردان آذربایجان با همین مدال در جایگاه پنجمی جهان قرار گیرد، گفت: ما 2 سال است با فدراسیون آذربایجان شدیداً دچار مشکل شده ایم و متاسفانه مسئولان فدراسیون آذربایجان پس از المپیک به ما و بچه‌ها بی‌توجهی می‌کنند. این تیم 15 سال حامی مالی داشت که به بچه‌ها و کادر فنی حقوق بالایی می‌داد اما از وقتی که این اسپانسر جدا شده، رییس فدراسیون از جیبش برای تیم هزینه نمی‌کند. نمی‌توان گفت که او پول ندارد چرا که در آذربایجان وزیر کابینه است و کارخانجات زیادی هم دارد اما نمی‌دانم چرا تا این حد به تیم بی‌توجه شده تا جایی‌که 9 ماه است نه من و نه تکواندوکاران تیم هیچ کدام هیچ حقوقی نگرفته‌ایم.

وی افزود: دوره قبل هم طلای جهان گرفتیم اما هیچ چیزی نه به بچه‌ها و نه ما پرداخت نکردند. وضعیتمان بقدری خراب است که سال گذشته اعزام به 16 مسابقه و 4 گرندپری تیم لغو شد که پایین آمدن رنکینگ بچه‌ها در رده‌بندی جهانی را به دنبال داشت. ما حتی برای حضور در مسابقات جهانی منچستر گرمکن هم نداشتیم و هر کدام از بچه‌های تیم با یک لباس متفاوت حضور داشت. بچه‌ها حتی مکمل نداشتند و در مسابقات نیز نفس داشتند اما انرژی لازم را نداشتند که همین مشکلات به تیم ما لطمه زیادی زد. بدلیل همین مشکلات و بی‌توجهی‌ها قبل از مسابقات قهر کردم و بر سر تمرینات نمی‌رفتم اما نایب رییس فدراسیون به خانه‌ام آمد و با اصرار گفت حداقل بخاطر میلاد بیگی به تمرینات بیا چون او نیز گفته "اگر استاد نیاید من هم نمی‌آیم. شما حتماً کاری کرده‌اید که استاد از دستتان ناراحت شده است".

مهماندوست با اشاره به جریمه فدراسیون جهانی برای تیم آذربایجان گفت: 4 بازیکن ما از جمله میلاد بیگی به این دلیل که اعزام تیم به رقابت‌های گرندپری لغو شد، علی‌رغم ثبت نام نتوانستند در مسابقات حاضر شوند که به همین دلیل فدراسیون جهانی اعلام کرد این 4 بازیکن نمی‌توانند در گرندپری ایتالیا که چندی دیگر برگزار می‌شود شرکت کنند. هر چه هم نامه‌نگاری کردیم فایده‌ای نداشت و با این جریمه روبرو شدیم. همین اتفاق کار را برای گرفتن سهمیه المپیک سخت‌تر می‌کند. خوشحالم که با وجود همه این مشکلات و سختی‌ها، میلاد برای دومین دوره متوالی توانست دست به کار بزرگی بزند و قهرمان جهان شود.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان، در پاسخ به این سوال که با وجود این مشکلات آیا کماکان قصد دارد با آذربایجان همکاری کند یا خیر، خاطرنشان کرد: وقتی که 150 هزار دلار حقوقم را از آن‌ها طلب دارم نمی‌توانم کار را رها کنم و بروم. اینجا هستم پولم را نمی‌دهند وای به اینکه کار را رها کنم و بروم. پیشنهادهایی دارم که اگر پیشنهاد خوب باشد حتماً می‌روم. این را بگویم این‌ها هیچوقت به من بی‌احترامی نکردند و همیشه می‌گویند استاد صبر کنید کارها درست می‌شود اما کم کم احساس می‌کنم می‌خواهند من را گول بزنند!

مهماندوست در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی تکواندو ایران نیز گفت: قصد صحبت درباره نمایش تیم ایران را ندارم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. زمانی گفتم تیم‌هایی مثل انگلیس دارند کار می‌کنند و خودشان را بالا می ‌کشند. باید با برنامه‌تر جلو برویم اما دوستان ناراحت شدند و گفتند تو به فکر تیم خودت باش. بنابراین قصد صحبت درباره عملکرد تیم ایران را ندارم و امیدوارم همیشه موفق باشند.

وی درباره اقدام انگلیس در ندادن ویزا به دو ملی‌پوش ایران و تاثیر این موضوع بر عملکرد و جایگاه دوازدهمی تیم ایران نیز گفت: ایران دیر برای گرفتن ویزا اقدام کرد. در جایی‌که انگلیس در ایران کارهای مربوط به ویزا را انجام نمی‌دهد و تیم باید به ترکیه می‌رفت، فدراسیون خیلی ریسک کرد که برای گرفتن ویزای تیم دیر اقدام کرد. خود ما 40 روز قبل از مسابقات برای گرفتن ویزا اقدام کردیم و سفارت انگلیس نامه زد که زود برای گرفتن ویزا اقدام کنید چرا که تعداد شرکت‌کنندگان زیاد است. ضمن اینکه مسئولان فدراسیون برای گرفتن ویزای تیم در صف عادی قرار گرفتند که حداقل 40 روز زمان می‌برد اما با توجه به شرایطی که انگلیس در ایران کار ویزا انجام نمی‌دهد، باید درخواست دریافت سریع ویزا برای اعضای تیم را می‌دادند که در آن صورت فکر می‌کنم باید برای هر نفر 200 یا 300 یورو هزینه می‌کردند. خود ما با اینکه 40 روز قبل از مسابقات و در موعد مقرر اقدام کرده‌بودیم، با این حال فدراسیون آذربایجان برای تمامی نفرات تیم درخواست ویزای فوری کرد و برای هر نفر هزینه بیشتر دادند تا بتوانیم در موعد مقرر ویزا بگیریم که خوشبختانه انجام شد. ضمن اینکه این موضوع فقط مختص ایران نبود و کشورهایی مثل هند و برخی کشورهای آفریقایی هم مثل ایران برای گرفتن ویزا دیر اقدام کردند و نتوانستند با ترکیب کامل به مسابقات بیایند.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان درباره تاثیر این اتفاق بر عملکرد ضعیف تیم ایران خاطرنشان کرد: گروه اول اعضای تیم ایران در موعد مقرر و حتی زودتر از آذربایجان وارد انگلیس شدند اما بیشتر آن‌ها نیز آنطور که باید نتوانستند نتیجه بگیرند. به هر حال این موارد به مسئولان تیم ایران بازمی‌گردد و من قصدی برای اظهار نظر در این باره ندارم.

مهماندوست در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به سرمربیگری تیم ملی تکواندو ایران فکر می‌کند یا خیر، گفت: هر زمانی که ورزش ایران به دست آدم‌های ورزشی بیفتد آن وقت است که حرف همدیگر را می‌فهمیم و امثال من حاضرند با افتخار برای ورزش ایران خدمت کنند. در چنین شرایطی آمدن امثال من فایده‌ای ندارد چرا که یا ما از دست کارهای آن‌ها ناراحت می‌شویم و یا آن‌ها از دست ما ناراحت می‌شوند، مگر اینکه برای ماندن فقط بله قربان گوباشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها