از سوی عضو ناظر مجلس انجام شد

تشریح تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره رفع موانع تولید

عضو ناظر مجلس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از تصمیمات جدید این شورا برای رفع موانع تولید و تسهیل تجارت بخش خصوصی و تمدید مهلت قانونی ترخیص کالا از گمرک‌های کشور خبر داد.

تشریح تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره رفع موانع تولید
کد خبر: 305858
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۹:۳۵:۳۷

اعتمادآنلاین| ولی ملکی عضو ناظر مجلس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: مشکلات فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با اشاره به حضور وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در این جلسه، گفت: یکی از مشکلات مطرح شده رفع نشدن موانع تولید و تشکیل نشدن ستاد تسهیل آیین‌نامه بود. پس از تصویب قانون رفع موانع تولید قرار بر تشکیل کارگروهی برای تسهیل تجارت بخش خصوصی بود که شب گذشته (دوشنبه شب) در این نشست، مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت همچنین برای تمدید مهلت قانونی ترخیص کالاها و مواد اولیه بخش خصوصی ترخیص نشده از گمرک و مشکلات تجار و بازرگانان با گمرک و بانک مرکزی نیز تصمیم‌گیری و این مهلت تمدید شد.

عضو ناظر مجلس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: قانون تسهیل و رفع موانع تولید در خرداد 1397 به تصویب رسید و قرار بود آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت دو ماه تهیه شود که پس از گذشت حدود یک سال این اتفاق نیفتاده است. در جلسه شب گذشته کارگروهی تشکیل شد تا پیش‌نویس آیین‌نامه مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را تهیه و پس از بررسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای تصویب به هیات وزیران ارسال شود.

به گفته ملکی دستور کار نشست بعدی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بحث و بررسی پیرامون گزارش چالش‌های پیش‌روی تولید و تجارت کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها