در تماس تلفنی وزرای نیروی ایران و روسیه مطرح شد؛

تهران و اصفهان میزبان پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری

رضا اردکانیان و الکساندر نوواک، شامگاه 2شنبه 30 اردیبهشت‌ 98 طی تماس تلفنی در مورد پروژه‌های مشترک 2 جانبه گفتگو کردند.

تهران و اصفهان میزبان پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری
کد خبر: 305882
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۰:۱۴:۰۴

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه شامگاه 2شنبه 30 اردیبهشت‌ 98 طی تماس تلفنی در مورد نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی و پروژه‌های مشترک 2 جانبه گفتگو کردند.


روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در این تماس تلفنی ضمن مرور آخرین روند همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های میان 2 کشور، در خصوص نحوه برگزاری پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار اینچه برون، احداث چهار واحد حرارتی توسط روسیه در هرمزگان و... به بحث پرداختند.


در این گفتگو مقرر شد مشکلات موجود در این بخش مرتفع شده و اصلاحیه پروژه نیروگاه سیریک هرمزگان در حاشیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2 کشور به امضا طرفین برسد.

وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به پروژه‌های در دست اقدام تاکید کرده و مقرر شد در حاشیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2 کشور 10 کارگروه تخصصی و سه کمیته کاری نیز در این زمینه تشکیل شود.

بر اساس توافق 2 طرف در این تماس تلفنی مقرر شده است تا در حاشیه دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی جلسات مشترکی بین تجار 2 طرف برگزار شود تا به تفاهم‌های لازم برای اجرای پروژه‌های آتی دست یابند.

بر اساس گفت‌وگوی تلفنی وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه مقرر شد تا «پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2 کشور»، «دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی» و «سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور» 26، 27 و 28 خردادماه امسال در شهر‌های تهران و اصفهان برگزار شود.

در سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور مقرر شده است تا 19 استان روسیه و 19 استان ایران آخرین وضعیت همکاری‌های استانی 2 طرف را بررسی و زمینه‌های جدید همکاری‌های این حوزه را شناسایی و مورد پیگیری قرار دهند.

بر این اساس افتتاحیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2 کشور 27 خرداد در تهران و اختتامیه این اجلاس 28 خردادماه با حضور مقامات و تجار 2 کشور در اصفهان برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها