کد خبر: 305916
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۰:۴۸:۵۹
| |

گروه‌های فلسطینی نسبت به برگزاری نشست منامه واکنش نشان دادند

وزیر توسعه اجتماعی فلسطین اعلام کرد که مسئولان فلسطینی هرگز در کنفرانسی که آمریکا در ماه آتی میلادی در بحرین با هدف جذب سرمایه‌گذاری‌ها در کرانه باختری و نوار غزه برگزار خواهد کرد، شرکت نخواهند کرد.

گروه‌های فلسطینی نسبت به برگزاری نشست منامه واکنش نشان دادند
کد خبر: 305916
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۰:۴۸:۵۹

اعتمادآنلاین| «احمد المجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تصریح کرد: فلسطینی‌ها هیچ‌ مشارکتی در نشست منامه نخواهند داشت و هر فلسطینی‌ که در نشست منامه مشارکت کند مزدوری برای آمریکا و اسرائیل به حساب خواهد آمد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه مطبوعاتی خود نسبت به برگزاری این نشست اقتصادی که در ماه آتی در بحرین برگزار می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

حماس تاکید کرد: این کارگاه اقتصادی که نخستین فعالیت آمریکا برای اجرای طرح صلح موسوم به «معامله قرن» است، با هدف نابودی پرونده فلسطین انجام می‌شود.

این جنبش همچنین حصول توافق آتش‌بس شش ماهه با تل‌آویو در نوار غزه را تکذیب کرد.

جنبش حماس نسبت به اهداف خبیث پشت هر اقدام و یا فعالیت‌هایی که به مثابه مقدمه‌ای برای عادی سازی روابط با اسرائیل است و نیز پیوستن کشورهای عربی به اجرای معامله قرن و همچنین پذیرش رویکرد اسرائیل - آمریکا موسوم به صلح اقتصادی برای پایان دادن به پرونده فلسطین هشدار داد.

این جنبش همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت بحرین با میزبانی از این نشست مخالفت کند.

جنبش حماس از کشورهای عربی نیز خواست تا به دعوت‌ها برای مشارکت در این کنفرانس پاسخ ندهند و برای مقابله با طرح آمریکا در کنار ملت فلسطین بایستند و از آنها حمایت کنند.

از سوی دیگر، جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین نسبت به خطرات نشست اقتصادی مسمومی که قرار است در بحرین تحت عنوان صلح برای شکوفایی برگزار شود، هشدار داد.

این جبهه در بیانیه‌ای خواستار موضع واحد فلسطینیان برای رد هرگونه مشارکت رسمی در این کارگاه اقتصادی در بحرین و بازخواست هر فردی شد که بخواهد در این کنفرانس شرکت کند.

در بیانیه مذکور آمده است: برگزاری این کارگاه در بحرین صرفاً تریبونی برای اعلام موافقت رسمی اکثریت عرب‌ها با معامله قرن و اعلام پذیرش دیدگاه نتانیاهو پیرامون صلح اقتصادی است.

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین از ریاست تشکیلات خودگردان خواست تا دست به ابتکار عمل زده و نشست فوری در سطح سازمان آزادی بخش برگزار کند تا سر طرحی یکپارچه و در پیش گرفتن سیاست‌های مشترک برای مقابله با طرح‌های نابودی پرونده فلسطین، ممانعت از تصمیمات حمایتی در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی از کارگاه مشکوک بحرین توافق حاصل شود تا این دو نشست به چه صورت صریح یا تلویحی با معامله قرن موافقت نکنند.

این جبهه ملت‌های عربی و گروه‌های ملی آنها را به تحرک فوری برای حمایت از پرونده فلسطینی، مقابله با سازمان‌های وابسته به آمریکا و طرح‌های خصمانه آنها و سیاست‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل ترغیب کرد.

جبهه مردمی آزادی‌‌بخش فلسطین به هر نظام عربی که علیه پرونده و حق و حقوق ملت فلسطین توطئه‌چینی کند و یا در تصویب طرح‌های نابودی آن نقش داشته باشند، هشدار داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها