کد خبر: 305926
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۱:۰۷:۱۴
| |

بشار اسد:

اوضاع سوریه از قبل از آغاز جنگ هم بهتر است

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت: بسیاری امروز معتقد هستند که مبارزه با افراط‌گرایی دینی وظیفه کارگزاران دینی است، اما باید گفت که افراط‌گرایی دینی، تولید دین نیست بلکه تولیدی اجتماعی و زاییده جامعه است که در قالب پوشش‌‌های مختلف ظاهر می­‌شود.

اوضاع سوریه از قبل از آغاز جنگ هم بهتر است
کد خبر: 305926
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۱:۰۷:۱۴

اعتمادآنلاین| «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در مراسمی «مرکز اسلامی بین‌المللی شام برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی» وابسته به وزارت اوقاف را افتتاح کرد.

بشار اسد در ابتدای سخنرانی خود گفت: «انتظار نداشته باشید که من در جمع روحانیون با آنها درباره چگونه مبارزه با تندروی و تروریسم سخن بگویم. شما از سال‌ها قبل این کار را آغاز کرده‌اید و آحاد ملت سوریه با تروریسم و تندروی مبارزه می‌کنند».

بشار اسد با سخنرانی در این مراسم گفت: «در حقیقت نخستین پرسشی که هنگام موضوع افتتاح این مرکز به ذهن خطور می‌­کند این است سوریه در ارتباط با موضوع افراط‌گرایی و تروریسم در کدام نقطه قرار دارد»؟

او در ادامه افزود: «این مرکز،‌ کانون مبارزه با تروریسم است... طبیعی است هنگامی که ما برای آینده برنامه‌ریزی می­‌کنیم، باید درک حقیقی از موقعیت فعلی خود داشته باشیم. ما باید مباحث نظری را رها کرده و به واقعیت زندگی امروز نگاه کنیم. اکنون سوریه پس از 9 سال جنگ علیه تروریسم و افراط‌گرایی در چه وضعیتی قرار دارد».

رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد: «من با اطمینان کامل می‌­گویم... ما اکنون در وضعیتی بهتر قرار داریم... من بر اساس واقعیت صحبت کرده و به حقایق ملموس استناد می­‌کنم».

او در جمع علمای دمشق عنوان کرد: «تمام ملت سوریه با مقاومت و پایداری با افراط‌گرایی مبارزه می‌کنند و ارتش نیز با تروریسم بیرون آمده از دل افراط‌گرایی مقابله می‌کند و علما نیز با این افراطگرایی به عنوان تولید کننده تروریسم به مقابله می‌پردازند».

بشار اسد در ادامه افزود: «درست است که جنگ یک جنگ خارجی بود اما عناصر تشکیل‌دهنده آن داخلی بودند، چنین درکی موجب بازبینی و تجدید نظر در دیدگاه‌مان به عنوان مردم سوریه از تمام اقشار مختلف و در نتیجه شناخت و نزدیکی به یکدیگر شد».

او تأکید کرد که جنگ سوریه درس سخت و بزرگی به همراه داشت که عاقلان و خردمندان و از خوش‌شانسی، اغلب مردم سوریه،‌ از آن استفاده کردند.

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «بسیاری امروز معتقد هستند که مبارزه با افراط‌گرایی دینی وظیفه کارگزاران دینی است.. اما من معتقد هستم که افراط‌گرائی دینی تولید دین نیست بلکه تولیدی اجتماعی و زاییده جامعه است اما با پوشش‌­های مختلف و با استفاده از ابزار و عناوین مختلف خود را نشان می­‌دهد. افراط‌گرایی انواع مختلفی از جمله سیاسی، قومی و عقیدتی و همچنین اجتماعی دارد و افراط گرایی دینی نیز یکی از انواع افراط گرایی است که پس از حوادث یازده سپتامبر وارد زندگی ما شد و وهابیت نیز در تقویت آن سهیم بوده است».

او در ادامه تأکید کرد که اخلاق ضروری است چنانکه دین ضروری است، ما باید با یک عمل اجتماعی هم راستا با عمل دینی به تمرین اخلاق در جامعه بپردازیم.

رئیس‌جمهوری سوریه به شدت به گروه «اخوان المسلمین» حمله کرد و اعضای این گروه را شیطان و مرتد از دین اسلام توصیف کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها