کد خبر: 305955
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از رای دادگاه حسین هدایتی:

زندان در انتظار عابربانک فوتبال ایران

رای پرونده متهمان بانک سرمایه اعلام شد و حسین هدایتی به 20 سال حبس، رد مال به نفع بانک سرمایه و تحمل 74 ضربه شلاق در ملاء عام محکوم شد.

زندان در انتظار عابربانک فوتبال ایران
کد خبر: 305955
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نام حسین هدایتی با فوتبال ایران گره‌ خورده است. او سال‌هاست که در فوتبال ایران حضور دارد و مدتی کوتاه هم عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود. کمک‌های مالی هدایتی به باشگاه پرسپولیس و حتی تیم ملی باعث شد هواداران به او لقب عابربانک فوتبال ایران بدهند. اما پای هدایتی چگونه به فوتبال باز شد؟

خرید امتیاز اکباتان و تولد باشگاه استیل‌آذین

سال 86 حسین هدایتی به همراه علی پروین امتیاز باشگاه اکباتان تهران را خریداری کرد و با نام استیل‌آذین ایرانیان در لیگ یک ایران به میدان رفت. این تیم دو سال بعد با هدایت نادر دست‌نشان به لیگ برتر راه یافت. هدایتی با هزینه زیاد بازیکنان مطرح ایران را به خدمت گرفت، اما در کمال ناباوری در فصل دوم حضورش در لیگ برتر در رده آخر جدول ایستاد و راهی دسته یک شد. همان زمان صحبت‌هایی مطرح شد که مسائل مالی باشگاه استیل‌آذین به مشکل برخورده و باید بررسی شود.

هدایتی بعد از ناکامی در استیل‌آذین، مالک دو باشگاه ملوان بندرانزلی و گهر دورود شد، اما در هیچ‌کدام از آنها موفقیتی کسب نکرد. او سودایی دیگر در سر داشت: پرسپولیس. هدایتی هوادار باشگاه پرسپولیس بود، همین موضوع هم سبب شد به این باشگاه پرطرفدار کمک‌های مالی زیادی کند. در سال 94 هم که بحث واگذاری سرخابی‌ها مطرح شد هدایتی تلاش کرد با شرکت در مناقصه پرسپولیس را از دولت بخرد. البته این اتفاق هرگز رخ نداد، اما او همچنان کنار پرسپولیس ماند و نقش یک منجی را برای سرخ‌های پایتخت ایفا کرد.

کمک به تیم ملی و پرداخت حقوق کی‌روش

زمانی که کی‌روش مربی تیم ملی بود هدایتی بخشی از دستمزد او را پرداخت کرد. فدراسیون شرایط مالی خوبی نداشت و رابطه نزدیک تاج و دوستانش با هدایتی باعث شد پای این میلیاردر به اردوهای تیم ملی هم باز شود. همان زمان بود که کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرد فوتبال ایران نیازمند افرادی چون هدایتی است. البته بعدها کی‌روش با هدایتی به مشکل خورد و همین موضوع موجب شد مصاحبه‌های تندی علیه هدایتی انجام دهد.

وقتی هدایتی متهم شد

سال 95 بود که موضوع اختلاس 10 هزار میلیاردی از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد. بزرگ‌ترین بدهکاران این بانک معرفی شدند.

حسین هدایتی هم با 1029 میلیارد تومان بدهی در این لیست حضور داشت. روزهای خوش این مرد متمول به پایان رسیده بود. اولین جلسه محاکمه هدایتی و دیگر متهمان بانک سرمایه هشتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد. هدایتی که به‌ عنوان مجرم اقتصادی نامش در روزنامه‌ها مطرح‌شده بود، گویا هنوز این اتفاق را باور نداشت. در سومین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه عکسی بیرون آمد که حسابی سروصدا به پا کرد. در عکسی که از دست‌نوشته عابربانک فوتبال منتشر شد، جملات عجیبی به چشم می‌خورد: «بزرگ‌ترین گلریزان تاریخ ایران آن‌ هم به‌ صورت قرض‌الحسنه را خواهم گرفت و فوراً تسویه‌حساب می‌کنم. پنج میلیون پرسپولیسی، نفری هزار تومان، بدهی مرا تسویه می‌کنند. اما لازم نیست، خودم تسویه می‌کنم.»

حالا اما هیچ‌کدام از اهالی فوتبال و دوستداران پرسپولیس سراغی از این میلیاردر عاشق فوتبال نمی‌گیرند و او باید 20 سال دیگر عمرش را در زندان سپری کند و تمام بدهی‌اش به بانک سرمایه را نیز بپردازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها