کد خبر: 305987
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

چرا سکه و ارز ارزان شد؟

با شکل‌گیری التهابات سیاسی طی دو هفته گذشته و سوءاستفاده دلالان از شرایط موجود، بازار ارز در داخل کشور کمی ملتهب شد و نرخ‌ها افزایش یافت. به تبع افزایش نرخ ارز، بازار سکه و طلای داخلی هم با افزایش قیمت مواجه شد. اما بعد از کاهش التهابات سیاسی در منطقه و راه‌اندازی بازار متشکل ارزی دلار نزدیک به دو هزار تومان کاهش پیدا کرد و سکه و طلا هم ارزان‌تر شد.

حجم ویدیو: 2.14M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 305987
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود 10 روز قبل قیمت سکه و طلا و نرخ ارز در بازار به بالاترین حد خود طی چند ماه اخیر رسید.

نرخ دلار در روز شنبه (21 اردیبهشت‌ماه) به 15 هزار و 240 تومان رسید و به تبع آن بهای هر گرم طلا در بازار به 472 هزار تومان و قیمت سکه هم به پنج میلیون و 150 هزار تومان رسید.

کارشناسان این افزایش قیمت را ناشی از اخبار و تنش‌های سیاسی در روزهای گذشته و سوءاستفاده دلالان بازار ارز از این موضوع برای بالا بردن نرخ‌ها دانسته‌اند.

همزمان با کاهش تنش‌ها و اعلام راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از سوی بانک مرکزی، نرخ ارز شروع به پایین آمدن کرد.

آمار بازار و نرخ ارز در صرافی‌های بانک‌ها از رسیدن دلار به قیمت 13 هزار و 700 تومان حکایت دارد.

در کنار کاهش نرخ ارز در بازار و همچنین کاهش قیمت طلای جهانی و رسیدن آن به 1275 دلار در هر اونس، بهای سکه و طلا هم کاهش یافت. قیمت هر گرم طلا در روز سه‌شنبه 413 هزار تومان شد.

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف : سکه نسبت به شنبه هفته گذشته با بیش از 500 هزار تومان کاهش قیمت به چهار میلیون و 620 هزار تومان رسید.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی : بسیاری از نوسانات بازار ارز سیاسی است، مردم نباید وارد این بازار شوند، چرا که ممکن است متضرر شوند. ظرف این دو هفته قیمت دلار حدود دو هزار تومان کاهش یافته، بنابراین توصیه می‌شود مردم با توجه به متغیرهای سیاسی تاثیرگذار در بازار ارز وارد آن نشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها