در نشست مشترک با قطعه‌سازان و خودروسازان؛

وزارت صنعت خواستار تسریع در تخصیص تسهیلات قطعه‌سازان شد

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت خواستار تسریع در اختصاص تسهیلات مورد نیاز قطعه‌سازان شد.

وزارت صنعت خواستار تسریع در تخصیص تسهیلات قطعه‌سازان شد
کد خبر: 306005
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۴:۲۹:۳۱

اعتمادآنلاین| فرشاد مقیمی - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت - در نشست با خودروسازان و قطعه‌سازان با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه برای برون رفت از شرایط کنونی و تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز صنایع به کشور، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که با همدلی و هم افزایی سعی در رفع مشکلات پیش رو داشته و کمتر به مسائل حاشیه‌ای توجه کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صیانت از زنجیره تولید در صنعت خودرو را در گرو همکاری قطعه‌سازان و خودروسازان توصیف کرد و افزود: توجه به داخلی‌سازی صنعت قطعه‌سازی از جمله نکات کلیدی است که در عبور ایران از شرایط تحریمی بسیار راهگشا است.

مقیمی با اشاره به فراخوان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو خاطرنشان کرد: پروژه‌های متعددی برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است و طی چند ماه پایانی سال 97 و ابتدای سال 98 نیز با تعمیق داخلی‌سازی قطعات حدود 80 میلیون دلار کاهش ارزبری واردات قطعات را شاهد بوده‌ایم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در ساپکو و سازه گستر و سایر استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از همه افرادی که توانایی ساخت داخل قطعات در همه صنایع، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع دارویی، لوازم خانگی و … را دارند دعوت کرده و آماده هستیم تا همه حمایت‌های دولتی را روی این موضوع متمرکز کنیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری رفع تعهدات ارزی قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: در جلسات مستمر با بانک مرکزی موضوع تخصیص ارز مورد نیاز صنایع پیگیری می‌شود.

وی در خصوص تخصیص 844 میلیون دلار تسهیلات ارزی که از سال 97 باقی مانده است نیز توضیح داد: مذاکرات متعددی با بانک مرکزی صورت گرفته و توافقات خوبی نیز انجام شده است.

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در پایان خواستار تسریع در اختصاص تسهیلات مورد نیاز قطعه‌سازان شد و گفت: با تزریق نقدینگی به این صنعت علاوه بر تکمیل بخش عمده‌ای از خودروهای ناقص، خودروهای بیشتری تجاری و وارد بازار خواهد شد.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها