کد خبر: 306034
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دو فراکسیون ولایی و مستقلین بر سر ریاست آقای لاریجانی اجماع می‌کنند/ تغییرات در نواب رئیس محتمل است/ فراکسیون ولایی‌ها کاندیدایی برای ریاست ندارند و از لاریجانی حمایت می‌کنند

محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایی مجلس، گفت: ماحصل چکیده گعده‌های نمایندگان در مجلس این است که دو فراکسیون ولایی و مستقل بر سر ریاست آقای لاریجانی اجماع می‌کنند.

دو فراکسیون ولایی و مستقلین بر سر ریاست آقای لاریجانی اجماع می‌کنند/ تغییرات در نواب رئیس محتمل است/ فراکسیون ولایی‌ها کاندیدایی برای ریاست ندارند و از لاریجانی حمایت می‌کنند
کد خبر: 306034
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو فراکسیون ولایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، ضمن اشاره به انتخابات هیات‌رئیسه مجلس، گفت: در روز شنبه فراکسیون ولایی جلسه مجمع دارد، اما ماحصل چکیده گعده‌های نمایندگان در مجلس این است که دو فراکسیون ولایی و مستقلین بر سر ریاست آقای لاریجانی اجماع می‌کنند.

او ادامه داد: در خصوص سایر اعضای هیات‌رئیسه مجلس معمولاً حساسیتی نبوده و تصمیم‌گیری در این‌باره بستگی به این دارد که در فراکسیون رای بیاورند و همچنین منوط به تلاش‌های فردی‌ خودشان است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه «آیا گعده چندنفره شما و چند تن از نمایندگان با آقای لاریجانی در خصوص انتخابات ریاست مجلس بود» تاکید کرد: حرف‌های مختلفی زدیم و شاید بخشی از آن در این رابطه بود.

کوهکن با اشاره به برخی انتقادات در مورد عملکرد لاریجانی، به عنوان رئیس مجلس، گفت: در ارزیابی عملکرد سایر اعضای هیات‌رئیسه یا روسای کمیسیون‌ها هم مخالفانی وجود دارد. بنده هم جزو منتقدان عملکرد آقای لاریجانی هستم، اما در مورد ریاست مجلس بحث متفاوت است.

او ادامه داد: رئیس مجلس، رئیس یک قوه است و فردی که رئیس می‌شود باید ظرفیت ریاست یک قوه را داشته و از توان لازم برای اداره جلسه برخوردار باشد. من منظورم فرد خاصی نیست، اما به 10 دوره مجلس شورای اسلامی که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم تعدادی از نواب رئیس ظرفیت رئیس شدن دارند که وقتی رئیس می‌رود و آنها ریاست را بر عهده می‌گیرند، همه متوجه سقوط آزاد در ریاست مجلس نمی‌شوند. اگر این اتفاق بیفتد به معنای این است که اختلاف فاحشی میان رئیس و نواب رئیس وجود دارد. از این رو مولفه‌های مختلفی برای ریاست مجلس مطرح است.

این عضو فراکسیون ولایی در خصوص انتخاب نواب رئیس در اجلاسیه چهارم گفت: این را باید به فراکسیون‌ها و تصمیم روز شنبه سپرد؛ تغییرات در نواب رئیس محتمل است، اما پیام مشخص من این است که با ارزیابی‌ای که از مجموعه نظرات کرده‌ام عموماً بر ریاست لاریجانی اتفاق نظر وجود دارد.

کوهکن درباره علت تعویق در اعلام نظر فراکسیون‌ها در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس، تاکید کرد: فراکسیون‌های سیاسی زرنگ شده‌اند و می‌خواهند در دقیقه 90 تصمیم بگیرند. یک دلیل هم می‌تواند احتمال تعامل میان فراکسیون‌ها باشد.

او گفت: دو فراکسیون ولایی و مستقلین جلسه مشترکی نداشته‌اند و کسانی مامور نشده‌اند که از فراکسیون مستقلین بروند و با فراکسیون ولایی صحبت کنند، اما با توجه به گعده‌های چندنفره در مجلس، احتمال ائتلاف میان دو فراکسیون ولایی و مستقلین وجود دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: شورای مرکزی فراکسیون ولایی جلسه داشتند و با اکثریت قاطعی اعلام کردند که برای ریاست مجلس کاندیدایی ندارند، طبیعی است که به آقای لاریجانی رای می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها