ظریف:

اگر ترامپ به ایران احترام نگذارد، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد تا زمانی که آمریکا با عمل کردن به تعهداتش در برجام به ایران احترام نگذارد، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

اگر ترامپ به ایران احترام نگذارد، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود
کد خبر: 306054
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۶:۳۱:۴۳

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان تاکید کرد که جمهوری اسلامی تا زمانی که آمریکا با عمل کردن به تعهداتش ذیل برجام به ایران احترام نگذارد، سر میز مذاکره با دونالد ترامپ نخواهد نشست.

ظریف با اشاره به افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که ایالات متحده دست به بازی بسیار خطرناکی زده است. او با انتقاد از حضور ناو جنگی ابراهام لینکلن و بمب‌افکن آمریکایی در منطقه بیان کرد: حضور تمام این تجهیزات نظامی در منطقه‌ای کوچک، مستعد حادثه است. باید احتیاط زیادی به خرج داد. آمریکا دست به بازی بسیار خطرناکی زده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به خروج دولت ترامپ از برجام هم گفت: ما تمایلی به مذاکره با کسانی که زیر تعهدهایشان زده‌اند، نداریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ضمن انتقاد از اعزام ناوگروه ضربتی «یو اس‌اس آبراهام لینکلن» و یگان بمب‌افکنی آمریکا به منطقه گفت: «قرار دادن تمامی این دارایی‌های نظامی در یک منطقه کوچک، به خودی خود مستعد حوادث است. ضرورت احتیاط بسیار زیاد وجود دارد و آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی را راه انداخته است».

وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از خروج واشنگتن از برجام گفت: «ما با حسن نیت رفتار کردیم. ما قصد گفت‌وگو با افرادی که وعده‌های خود را زیر پا گذاشتند، نداریم».

ظریف در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ در توییتر گفت که ایران مقابل تهدیدات سرتعظیم فرود نمی‌آورد و اینگونه ادامه داد: «ایران هرگز با تهدید و اجبار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید هیچ ایرانی را تهدید کنید و از آنها انتظار تعامل داشته باشید. راه (مذاکره و تعامل) از طریق احترام و نه تهدید است».

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها