غلامرضا کاتب مطرح کرد؛

اصلاحیه‌ای برای اجرایی شدن تحقیق و تفحص‌های مجلس تصویب شد

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: جایگاه اجرایی در تحقیق و تفحص به این معناست که دادگاهی خاص تشکیل شده و سپس خارج از نوبت در دستور کار قوه قضائیه قرار خواهد گرفت و به سرعت رسیدگی خواهد شد.

اصلاحیه‌ای برای اجرایی شدن تحقیق و تفحص‌های مجلس تصویب شد
کد خبر: 306067
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۰۷:۵۳:۳۳

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاتب، درباره سرانجام تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس انجام شده است، گفت: در تحقیق و تفحص‌ها موضوع مورد نظر قبلا به قوه قضائیه می‌رفته و الان هم می‌رود. اما در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاحیه‌ای را برای حل مشکلات پیرامون تحقیق و تفحص‌ها تصویب کردیم.

نماینده مردم گرمسار تاکید کرد: اگر این اصلاحیه به صحن مجلس بیاید و مصوب شود باعث خواهد شد ماده 236 و همه تحقیق و تفحص‌ها جایگاه اجرایی پیدا کند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: جایگاه اجرایی در تحقیق و تفحص به این معناست که دادگاهی خاص تشکیل شود و سپس خارج از نوبت در دستور کار قوه قضائیه قرار خواهد گرفت و به سرعت رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دوره قبل هیچ یک از تحقیق‌ و تفحص‌ها و اعمال ماده 236 از سوی مجلس به نتیجه نرسید و دلیلش این است که اطاله دادرسی باعث می‌شود تحقیق و تفحص‌ها در نوبت قرار بگیرند و مجلس عملا تمام می‌شود و آن تحقیق و تفحص‌ هم از نوبت خارج خواهد شد.

نماینده گرمسار تاکید کرد: دنبال این هستیم که با اصلاح این آیین‌نامه مشکل را حل کنیم. اگر این اصلاحیه مصوب شود برای تمام تحقیق و تفحص‌های این دوره چهارساله مجلس قابل اعمال و اجرا خواهد بود.

کاتب که از طراحان اصلی طرح استانی شدن انتخابات است، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به این طرح گفت: شورای نگهبان 10 مورد ایراد گرفته و هنوز به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس نرسیده است.

وی افزود: اینطور که پیش‌بینی‌ می‌شود با توجه به فرصت اندکی که داریم طرح استانی شدن انتخابات به این دوره نمی‌رسد.

منبع:‌ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها