کد خبر: 306210
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۱:۱۸:۰۰
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

لایحه جامع انتخابات بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند/ درخواست داریم لایحه جامع انتخابات در دستور کار مجلس قرار گیرد

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به غنای کارشناسی که لایحه جامع انتخابات دارد، درخواست داریم این لایحه را در دستور کار مجلس قرار گیرد.

لایحه جامع انتخابات بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند/ درخواست داریم لایحه جامع انتخابات در دستور کار مجلس قرار گیرد
کد خبر: 306210
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد لایحه جامع انتخابات بیان کرد: این لایحه خیلی از مشکلات و گله مندی ها را رفع و رجوع کرده و مرزهای بین نظارت و اجرا را مشخص می کند. همچنین این لایحه منابع مالی نامزدها را شفاف سازی کرده و رویه‌ها را کاملاً یکسان خواهد کرد و ما امیدواریم که در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی در دستور کار بود نیز اظهار داشت: به لحاظ اینکه آن طرح در دستور بود، بررسی آن ادامه پیدا کرد و محور اصلی آن طرح استانی شدن انتخابات بود؛ البته در این اصلاح قانون انتخابات احکام دیگری نیز داشت ولی در حال حاضر شورای نگهبان به آن ایراد گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد لایحه جامع انتخابات گفت: معتقدیم با توجه به غنای کارشناسی که لایحه جامع انتخابات دارد، خیلی از مشکلات که در در موضوع انتخابات در کشور پیش می‌آید با اجرای این لایحه رفع و رجوع می شود. به همین دلیل از مجلس درخواست داریم که این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

امیری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا لایحه جامع انتخابات با طرح مجلس در تعارض است؟ گفت: طرح مجلس بخش کوچکی از مسائل انتخابات را پوشش می‌دهد ولی لایحه انتخابات از جامعیت قابل توجهی برخوردار است و همه مسائل مربوط به قبل و بعد از انتخابات و حتی پیرامونی انتخابات را در برمی گیرد و محصول یک کار کارشناسی بسیار غنی است.

امیری اضافه کرد: همچنین سیاست‌های انتخاباتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد هم در این لایحه اعمال شد.

وی تاکید کرد: این لایحه در ماه یازدهم سال گذشته با دوفوریت تحویل مجلس شد اما متأسفانه فوریت رأی نیاورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در همان زمان طرحی در مجلس در زمینه انتخابات مجلس تهیه شده بود، ما خواهش کردیم به این لایحه که خیلی از مشکلاتی که در دوران انتخابات پیش می‌آید را رفع و رجوع کرده توجه کنند و در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

امیری در توضیح تفاوت لایحه جامع انتخابات با طرح انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح مجلس مبتنی بر استانی شدن انتخابات بود اما موضوعات دیگری هم داشت، این طرح بعد از اینکه در مجلس طرح شد در شورای محترم نگهبان برگشت خورد.

وی تصریح کرد: طرح مجلس بخش کوچکی از مشکلات انتخابات را پوشش می‌داد اما لایحه جامع همان طور که از اسم آن مشخص است همه مسائل قبل و بعد انتخابات را در نظر می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما با توجه به سطح کارشناسی که لایحه جامعه انتخابات دارد درخواست داریم این لایحه در دستور کار قرار گرفته و مورد بررسی قرار گیرد؛ حتماً به نفع کشور خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها