کد خبر: 306239
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۱:۵۴:۴۹
| |

حامیان استیضاح ترامپ در آمریکا افزایش یافتند

رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال خودداری یک مشاور حقوقی سابق کاخ سفید از عمل به احضاریه‌ای به منظور ایراد شهادت مقابل کمیته قضایی این مجلس درباره گزارش تحقیقات رابرت مولر، بیش از پیش تمایل‌شان را برای شروع استیضاح دونالد ترامپ ابراز کردند.

حامیان استیضاح ترامپ در آمریکا افزایش یافتند
کد خبر: 306239
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۱:۵۴:۴۹

اعتمادآنلاین| اخیراً برخی از مهمترین نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعم از اعضای نزدیک به تیم رهبری دموکرات‌ها و همینطور رؤسای کمیته‌های قدرتمند تا نمایندگان مرتبط با امور قضایی که در ارتباط با استیضاح اختیاراتی را دارند، خواهان آغاز تحقیقات برای شروع استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شده‌اند.

«دونالد مک‌گان» مشاور حقوقی سابق کاخ سفید، از شرکت در جلسه‌ای درباره گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه، خودداری کرد.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در همین راستا گفت: زمینه برای آغاز تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ با تداوم مانع‌تراشی‌های این دولت سر راه اقدامات کنگره هر چه بیشتر تقویت می‌شود.

او در مصاحبه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: دولت مطمئنا با مانع‌تراشی‌هایش مقابل هر اقدامی دارد ما را به سمت مسیر استیضاح می‌برد.

ترامپ متعهد شده، مانع پاسخگویی کارمندان فعلی و سابق کاخ سفید نسبت به احضاریه‌های کنگره شود.

«جری ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: پاسخ دادن به احضاریه های ما امری اختیاری نیست. روشن می گویم، این کمیته شهادت مک‌گان را خواهد شنید، حتی اگر مجبور باشد برای آن از دادگاه حکم بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها