سخنگو و معاون شهرسازی و عمران شهرداری لواسان:

توقف عملیات تخریب ویلای جنجالی دختر وزیر تکذیب شد

عزت الله چراغی، سخنگو و معاون شهرسازی و عمران شهرداری لواسان با رد شایعه توقف عملیات تخریب ویلای جنجالی شبنم نعمت‌زاده در لواسان از جزئیات عملیات تخریب سازه غیرمجاز آن خبر داد.

توقف عملیات تخریب ویلای جنجالی دختر وزیر  تکذیب شد
کد خبر: 306252
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| این روزها دوباره ماجرای تخریب ویلای شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر اسبق صنعت در لواسان داغ شده است. پروانه ساختمانی که برای چهار طبقه 150 متری و 12متر خرپشته از شهرداری مجوز گرفته اما در هنگام ساخت حدود 1012 متر تخلف ساختمانی انجام داده است. این پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده و در حکم بدوی دستور تخریب آن صادر می‌شود.

عزت الله چراغی، سخنگو و معاون شهرسازی و عمران شهرداری لواسان بیان کرد: پروژه تخریب ویلای دختر وزیر سابق در شهر لواسان ادامه دارد و به مرحله تخریب دیوار و سقف رسیده و ستون‌های جایگزین دیوار اصلی ساختمان نیز طراحی شده است.

تخریب وسلای دختر وزیر صنعت

وی ادامه داد: بعد از طی مراحل قانونی تخریب این ویلا و کسب مجوز از حوزه قضایی لواسان، شهرداری لواسان تخریب ویلا را کلید زد اما مالک رسماً درخواست کرد شخصاً و با پیمانکار خودش تخریب را ادامه دهد که با موافقت شهرداری و حوزه قضایی لواسان مواجه شد.

سخنگوی شهرداری لواسان تصریح کرد: از اول اردیبهشت که مهلت تخریب مالک طبق تعهد کتبی به پایان رسید، مجددا شهرداری لواسان تخریب را با ابعاد جدیدتری آغاز کرد.

چراغی گفت: در ماه جاری با نظارت و جدیت بیشتر شهرداری، علاوه بر اینکه تخریب سقف ساختمان در بخش‌های غیر مجاز از دو طرف شرقی و غربی آغاز شد، با یک دستگاه پیکور، دیوارهای ساختمان که در بخش غیر مجاز بود، تخریب شد.

وی بیان کرد: بخش مجاز ساختمان در وسط بخش غیر مجاز واقع شده و اگر تخریب به گونه ای باشد که به بافت‌های مجاز آسیب وارد شود، مالک طبق قانون می‌تواند از مراجع ذیصلاح حکم توقف تخریب بگیرد.

سخنگوی شهرداری لواسان خاطر نشان کرد:‌ بر همین اساس تخریب ساختمان طبق نقشه مهندسی شده در حال اجراست، در شرایط کنونی تاسیسات ساختمان در بخش‌های غیر مجاز باز شده و مرحله بعد قسمت های بیشتر سقف شرقی و غربی تخریب خواهد شد.

چراغی گفت: همچنین محل ستون‌های جایگزین ساختمان توسط پیمانکار مشخص شده است و بعد از زدن ستون‌ها، تخریب دیوار اصلی بیرونی که در محوطه خیابان واقع شده نیز کلید خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: شهرداری لواسان با همکاری دستگاه قضایی لواسانات، طبق نقشه مهندسی طراحی شده جایگزین، تخریب را با همکاری مالک ادامه خواهد داد.

تخریب ویلای دختر وزیر

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر ادعا کرده بودند عملیات تخریب متوقف شده است. تخریب ویلای شبنم نعمت‌زاده در دوازدهم اسفند ماه 97 با حکم قضایی توسط شهرداری این شهر آغاز شد که به علت درخواست مالک عملیات تخریب به خودش واگذار شد.

از ابتدای اردیبهشت، با پایان مهلت شبنم نعمت‌زاده با دستور دستگاه قضایی لواسانات شهرداری مجددا عملیات تخریب آغاز کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها