سازمان ملل:

تهدید جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح رسیده است

یک کارشناس امنیتی ارشد در سازمان ملل تاکید کرد: خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای در بالاترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد و این مساله‌ای فوری است که جهان باید آن را بسیار جدی مورد رسیدگی قرار دهد.

تهدید جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح رسیده است
کد خبر: 306277
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۲:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| «رناتا دوان» مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح در سازمان ملل (UNIDIR) گفت تمام کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای، برنامه‌های مدرن‌سازی هسته‌ای در دستورکار دارند و چشم‌انداز کنترل تسلیحاتی در حال تغییر است و عمده دلیل آن رقابت استراتژیک میان چین و ایالات متحده آمریکاست.

این مقام سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت: تدابیر کنترل تسلیحاتی سنتی هم با ظهور انواع جدید جنگ، با افزایش شیوع گروه‌های مسلح و نیروهای بخش خصوصی و فناورهای جدید که فاصله میان دفاع و تهاجم را محو کرده، از میان رفته است.

او افزود: با توجه به بن‌بستی که در دو دهه گذشته در مذاکرات خلع سلاح به وجود آمده است، 122 کشور یک معاهده‌ای را برای ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای امضا کردند که بخشی ازآنها از روی استیصال و بخشی از روی درک این خطرات بوده است.

مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح در سازمان ملل تاکید کرد: فکر می‌کنم که این واقعاً فراخوانی برای درک است- این مساله تا حدی در پوشش رسانه‌ای گم شده است - که خطرات استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اکنون بالاست و خطراتی که استفاده از تسلیحات هسته‌ای دارد، با توجه به برخی از عواملی که اشاره کردم، در حال حاضر بیشتر از هر زمانی از زمان جنگ جهانی دوم است.

مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح در سازمان ملل تاکید کرد: جهان نباید خطر تسلیحات هسته‌ای را نادیده بگیرد. او گفت: آنچه من درباره آن فکر می‌کنم و اینکه ما چطور به این خطر و مدیریت این خطر واکنش نشان می‌دهیم، از نظرم بسیار مهم و سوالی فوری است که به صورت جامع در شورای امنیت بازتاب پیدا نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها