کد خبر: 306280
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۳:۰۴:۳۲
| |

اولتماتوم 2 هفته‌ای واشنگتن به آنکارا برای لغو خرید اس‌400

شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از منابعی در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که واشنگتن به ترکیه مهلت داده است تا ظرف مدت دو هفته معامله تسلیحاتی «اس‌400» روسیه را لغو کند.

اولتماتوم 2 هفته‌ای واشنگتن به آنکارا برای لغو خرید اس‌400
کد خبر: 306280
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۳:۰۴:۳۲

اعتمادآنلاین| شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: این کشور به ترکیه دو هفته برای لغو معامله خرید سامانه موشکی اس‌400 مهلت داده است.

این منابع تأکید کردند که واشنگتن از آنکارا می‌خواهد این معامله را تا هفته نخست ماه ژوئن لغو کند و این زمان تعیین‌شده، ‌مهلت نهایی است.

این شبکه به نقل از یکی منابع دیپلماتیک آمریکا گزارش داد:‌ «کشورهای ناتو باید به مکانیسم‌ها و ابزارهای نظامی مجهز شوند که با قوانین این پیمان سازگار باشد،‌ حال آنکه تجهیزات روسیه با این قوانین و معیارها متناسب نیست».

همین منبع افزود: «ما تأکید می‌کنیم که ترکیه در صورت تکمیل این معامله و دستیابی به سامانه موشکی اس‌400 با پیامدهای واقعی و منفی مواجه خواهد شد که از آن جمله می‌توان به حذف آنکارا از برنامه خرید جنگنده‌های «اف 35» آمریکا و پرداخت هزینه 100 جنگنده از این نوع که ترکیه درخواست خرید آن را داده اما هنوز تحویل نگرفته اشاره کرد. علاوه بر این آنکارا با تحریم‌های آمریکا و کشورهای عضو ناتو مواجه خواهد شد».

ترکیه اولین کشور عضو ناتو است که این سامانه موشکی روسیه را دریافت می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها