جف دنیِلز هنرپیشه آمریکایی مطرح کرد؛

راه سخت دموکراسی با انتخاب مجدد ترامپ

جف دنیِلز هنرپیشه آمریکایی گفت اگر دونالد ترامپ در انتخابات بعدی ریاست‌ جمهوری آمریکا برنده شود باید گفت راه‌درازی را برای بازگشت به دموکراسی باید طی کنیم.

راه سخت دموکراسی با انتخاب مجدد ترامپ
کد خبر: 306282
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۳:۰۵:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ جف دنیلز با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در گفتگو با نیکول والاس از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان پایان دموکراسی یاد کرد و گفت اگر مردم ترامپ را دوباره انتخاب کنند به سختی می‌توان دوباره به دموکراسی بازگشت.

این بازیگر که در نقش آتیکوس فنچ شخصیت مشهور «کشتن مرغ مقلد» در تئاتر برادوی روی صحنه رفته است، در این مصاحبه تلویزیونی سیاست‌های دونالد ترامپ را زیر نقد گرفت و به آنها اعتراض کرد.

نمایش «کشتن مرغ مقلد» که با اقتباس از رمان هارپر لی شکل گرفته و این روزها روی صحنه است به تبعیض نژادی درآلابامای در دهه 1930 می‌پردازد. فیلمی از این رمان در سال 1962 موفق به کسب جایزه اسکار شد.

این نمایش که بر مبنای نمایشنامه‌ای از ایرون سورکین روی صحنه رفته است، از 13 دسامبر در حال اجرا است و با اجرای 18 هفته‌ای بیش از 70 میلیون دلار بلیت فروخته و پرفروش‌ترین نمایش آمریکایی در تاریخ شده است.

این نمایش بر عدالت در برابر تبعیض نژادی تکیه دارد و دنیلز معتقد است که بخش مهمی از مردم آمریکا در دوره ترامپ باید تصمیم بگیرند که در کدام سمت تاریخ ایستاده‌اند.

دنیلز که خود در میشیگان زندگی می‌کند گفت بخشی از جمعیت این شهر در زمان رأی‌گیری بی‌تفاوت عمل می‌کنند و برای وی واقعاً جای سوال دارد که رأی‌دهندگان فعال و باانگیزه این شهر کجا هستند.

این بازیگر نمایش «کشتن مرغ مقلد» و تبعیض نژادی را با شرایط امروز آمریکا و به ویژه دیدگاه‌هایی که حزب جمهوری‌خواه به تبلیغ آنها می‌پردازد مقایسه کرد و گفت اصلاً این داستان درباره حزب جمهوریخواه یا جناح‌های مرتبط با آن است.

او افزود: این آخرین شانس ما برای نجات این حزب است و اگر ما نتوانیم حساب این حزب را از ترامپ جدا کنیم باید بگوییم پایان این حزب فرا رسیده است.

او افزود: جوان‌ها باید وارد عرصه شوند و من می‌خواهم به آنها یادآوری کنم که: حالا این کشور شماست.

او در ادامه گفت: مردم باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند یک آمریکای سفید داشته باشند یا اینکه تنوع نژادی محترم خواهد بود. باید در این باره تصمیم گرفت و اگر ترامپ دوباره انتخاب شد، بازگشت به دموکراسی بسیار سخت خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها