رئیس سازمان ثبت اسناد:

تضعیف اعتبار اسناد رسمی به مصلحت جامعه نیست

ذبیح اله خدائیان، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ضرورت تقویت و ترویج سند رسمی در کشور تاکید کرد و گفت: برخی اقدامات که در تضعیف اعتبار اسناد رسمی و در راستای رواج اسناد عادی صورت می گیرد، به مصلحت جامعه نیست.

تضعیف اعتبار اسناد رسمی به مصلحت جامعه نیست
کد خبر: 306327
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ۱۴:۳۲:۴۸

اعتمادآنلاین| ذبیح اله خدائیان، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای عالی سردفتری گفت: سند رسمی برای ایجاد آرامش و امنیت و اعتباربخشی به عقود و قراردادها در جامعه ایجاد شده است و بنابر تأکیدهای رئیس قوه قضائیه باید هرچه بیشتر در جهت ترویج و تحکیم آن اقدام کرد.


وی با اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سلامت و موفقیت این دو مجموعه به هم گره خورده است و سازمان ثبت وظیفه دارد این شبکه بزرگ حقوقی را حمایت، هدایت و نظارت کند.


معاون رئیس قوه قضائیه، فرهنگ سازی و پژوهش های حقوقی و فقهی در زمینه اهمیت و اعتبار اسناد رسمی همچنین ترویج آن در جامعه با همکاری حوزه، دانشگاه و رسانه را از وظایف مهم شورای عالی سردفتری و کانون های سردفتران و دفتریاران استانی برشمرد.


وی اظهار داشت: شکی نیست که زمان زیادی از تصویب قوانین ثبتی و سردفتری همچنین دستورالعمل ها و آئین نامه های این بخش گذشته است و باید این موارد با کار کارشناسی و پژوهش، مطابق با شرایط روز مورد تجدیدنظر و به روزرسانی قرار گیرند.


خدائیان الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی را اقدامی متناسب با نیازهای امروز و آتی جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان ثبت آمادگی دارد با تعامل و همفکری شورای عالی سردفتری کاستی های موجود در سامانه ثبت آنی و سایر سامانه های الکترونیکی ثبتی را شناسایی و در جهت ارتقا و بهبود آن تلاش کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها