کد خبر: 306376
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

چه کشورهایی فاقد فرودگاه هستند؟

نبود فرودگاه در بسیاری از شهرها قابل تصور نیست، چه رسد به اینکه کشورهایی در جهان فرودگاه نداشته باشند.

چه کشورهایی فاقد فرودگاه هستند؟
کد خبر: 306376
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌ نبود فرودگاه در بسیاری از شهرها قابل تصور نیست، چه رسد به اینکه کشورهایی در جهان فرودگاه نداشته باشند.

به گزارش اعتمادآنلاین، شش کشور در جهان فاقد فرودگاه‌اند و مسافرانی که قصد دارند به این کشورها سفر کنند باید از طریق فرودگاه‌های کشورهای همسایه خود را به آنجا برسانند، در حالی که برخی از آنها جزو پربازدیدترین مناطق جهان محسوب می‌شوند.

بارزترین این کشورها موناکو است؛ این کشور که دومین کشور کوچک جهان به شمار می‌رود و محل اقامت بسیاری از ثروتمندان دنیاست، فرودگاه ندارد.

افرادی که قصد دارند به موناکو سفر کنند باید در فرودگاه «نیس» فرانسه پیاده شوند و با خودرو مسیری 25 دقیقه‌ای را تا این کشور طی کنند.

«واتیکان» به عنوان کوچک‌ترین کشور جهان نیز چنین شرایطی دارد. به خاطر کم بودن مساحت این کشور جایی برای احداث فرودگاه در آن وجود ندارد و همین موضوع باعث شده میلیون‌ها مسافری که قصد ورود به مقر کاتولیک‌های جهان را دارند به رم سفر کنند و از آنجا عازم واتیکان شوند.

«سن مارینو» نیز دیگر کشوری است که مسافرانش برای رسیدن به آنجا، همچون واتیکان، باید به ایتالیا سفر کنند.

«لیختن اشتاین» کشوری با طبیعت بسیار زیبا در مرکز اروپا واقع است، اما به دلیل نداشتن فرودگاه مسافرانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، باید در فرودگاه «سنت گالن» سوئیس پیاده شوند و با خودرو 39 کیلومتر تا «وادوز» پایتخت این کشور بروند.

کشور «اندورا» دیگر کشوری است که به دلیل طبیعت کوهستانی‌اش امکان ساخت فرودگاه در آن وجود ندارد و مسافرانش در کشورهای اسپانیا یا فرانسه پیاده و از آنجا عازم این کشور کوچک می‌شوند.

ششمین کشور «فلسطین» است که به خواست اشغالگران صهیونیست این سرزمین، مردم آن از داشتن فرودگاه محروم‌اند.

با وجود اینکه در مناطق خودگردان فلسطینی و در شهرهای قلقیلیا و غزه در کرانه باختری و نوار غزه فرودگاه احداث شده بود، اما به دلیل اقدامات اسرائیل کسانی که قصد دارند وارد مناطق خودگردان فلسطین شوند مجبورند به فرودگاه‌های اردن یا مصر سفر کنند و اگر اسرائیل اجازه ورود بدهد، وارد این مناطق شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها